Kan je een gitaar kabel die naar een versterker gaat gebruiken voor een keyboard+versterker?

ik moet dit weekend optreden en ik heb geen keyboardkabel. wel een gitaar kabel. kan ik die aansluiten op mijn keyboard en versterker?

Toegevoegd na 22 minuten:
wie/wat is jack?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Idd, wat gitaar14 zegt, als het goed gaat er zowel in een keyboard als gitaar een jackplug, wel is het zo dat je bij sommige keyboards 2 jack-jack pluggen nodig hebt, voor stereo geluid. Maar vaak is er wel geluidstechnicus aanwezig die een extra kabel mee heeft... Succes

Probeer het es? (:

Volgens mij wel ;)

Als er een input van dezelfde maat als in je gitaar (jack) zit. Dat moet dat zeket kunnen.

Ja, dat kan zeker. Het is gewoon een audiokabel met twee dikke jacks.

Jack als in Jack Daniels zul je weten ;) Sorry just kiddin. Jack is de aansluiting van de kabel bij oordopjes is deze bijvoorbeeld meestal 3.5 mm dus hetgene dat je in je versterker/gitaar/mobiel/pc duwt

bij mij lukt het met gitaar kabel goed. alleen moet je wel zorgen dat de versterker waar je je keyboard op aansluit, geen effecten over je geluid gooit..

Jah dat zou zeker moeten kunnen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100