Is er een lied van VOF de Kunst gebaseerd op de Dance Macambre?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Nee daar is helemaal niets over te vinden, en dan kunnen we er vanuit gaan, dat zo'n lied er niet is.

De Danse Macabre is een werk van Camille Saint-Saëns.
Een ander werk van hem is het Carnaval des Animaux.
En daar heeft VOF de Kunst wel zijdelings iets mee te maken. Lees onderstaande citaat (2e alinea) en de link, en je weet heel wat meer.

"Dat was de titel van het Magogo voor Kids spektakel.
dirigent: Arjan Tien | presentator: Nol Havens | 8-11-2009 - Concertzaal - Tilburg
Poulenc: L'histoire de Babar | Saint-Saëns: Carnaval des Animaux

Vissen, olifanten, ezels en een zwaan. Ze komen allemaal in een optocht voorbij tijdens dit vrolijke familieconcert. Elk dier met zijn eigen melodie en zijn eigen verhaal. Een heel eigen muziekstuk krijgt het beroemde olifantje Babar, dat bij de mensen opgroeit en later naar het oerwoud terugkeert. Nol Havens (VOF de Kunst) probeert deze beestenbende uit alle macht onder controle te houden. Of dat ook gaat lukken…? Je weet het immers nooit met dieren: voor je het weet, zitten ze op je schoot! Durf jij het aan?

De Young Musicians Academy leverde de twee solisten voor het Carnaval des Animaux: Laurens de Man en Martin Oei. Arjan Tien dirigeerde voor een uitverkochte zaal met meer dan 500 bezoekers. Een uitgebreide cameraploeg nam steeds uit ander hoeken orkestleden en de solisten op en vertoonden die op een groot scherm aan het jonge publiek. Het jonge publiek was erg enthousiast, het programma bestond uit Poulencs Verhaal van Babar (het olifantje dat koning wordt) en het Carnaval der dieren van Saint Saens."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In aanvulling op het antwoord hierboven: Een deel van het Carnaval des Animaux, volgens mij gaat dat over de fossielen, lijkt erg op de Danse Macabre. Misschien dat je dat bedoelt.