op youtube kom je weleens van die filmpjes tegen dat als je ze achterstevoren beluistert ze plotseling duivels zijn, zou dat echt zo zijn of zijn...

of zijn het verzinsels ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet dat ik een ster ben maar het woord dat en als mogen noooooit achter elkaar staan :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
??

Antwoorden (7)

Nep, NOOIT geloven, Het is onmogelijk om een liedje in 2 kanten goed te laten klinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof er wel in!! Geesten bestaan sowieso !

Toegevoegd na 12 minuten:
En het zijn naar mijn mening geesten die in iemand zijn lichaam zitten, excorsime zeg maar ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel toevallig is het.
Queen's "Another one bites the dust" wordt achterstevoren "Start smoke marihuana".
Dat is gewoon een gezegde in het Engels. En ook een Engelse priester, dominee of wie dan ook heeft dat ooit wel eens gezegd.
En dan is die ineens 'duivels' bezig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoooooo jaren 70...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor dat is niet nep. Dat heet backmasking. Het hoeft niet perse zo te zijn dat het met opzet gedaan is maar je kan het wel zelf ook doen. Alleen dat kost je tijd en moeite :P Maar je kan het controleren of het zo is door bijvoorbeeld een van die liedjes te downloaden ofzo en dan met een programma (audacity kan dat denk ik wel) het liedje achterstevoren af te spelen.

Of het duivels is weet ik niet :P maar backmasking bestaat, zeker weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is waar als je erin geloofd anders niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je eens voor te stellen hoe veel moeite het zou kosten om een liedje te schrijven waar, als je het omgekeerd afspeelt, boodschappen in verweven zouden zitten. Of woorden verstaanbaar uit de muziek naar boven komen als je hem omgekeerd afspeelt, is van te voren nauwelijks te voorspellen.

Een band zou dus, om dit soort boodschappen in z'n muziek te verwerken, met 'trial en error' aan de gang moeten om ze er goed in te krijgen. Dus spelen, opnemen, omgekeerd afluisteren, aanpassen, spelen, opnemen, omgekeerd afluisteren enzovoorts. Je moet er behoorlijk veel geduld en een raar gevoel voor humor voor hebben.

Laten we het er dus op houden dat het in het overgrote gedeelte van de gevallen stom toeval is, en in een paar overblijvende gevallen een ingewikkeld geintje van de band.