Hoe krijg ik een lied uit mijn hoofd?

Ik zit de hele tijd met een lied in mijn hoofd,
Ik word er gek van,
Weet iemand tips om een lied uit je hoofd te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.3K

Het beste antwoord

Dan moet je het héle lied uitzingen, van a tot z. Ws heb je alleen een reffrein in je hoofd. Nu helemaal!!! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is het daarna inderdaad verdwenen ja. Wel hardop zingen, anders werkt het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze tip kan ik dan ook wel gebruiken! Bedankt :D En een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat help wel ja

Andere antwoorden (13)

neem een ander lied
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ook mijn tip zijn!
Denk eens aan dat liedje van Kylie M
I just can't get you out of my head, gegarandeerd dat je niet meer aan dat andere liedje denkt! Lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha echt he !! Dat vind ik een goeie (maar hoe krijg je die er dan weer uit ?:p)
Ik heb eens gehoord dat je het uit je hoofd krijgt door het een keer helmaal uit te zingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is al gezegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het is echt zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ging dan echt tegelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ghehe + (moet je sneller typen:p haha *grapje*) :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arm gehandicapt
kijken hoe het hele lied gaat en dan blijven zingen.

Toegevoegd na 18 seconden:
ook helpt bij mij; als je weer aan dat liedje denkt, gauw ergens anders aan denken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg is dat hè? Blijf er maar inzitten en je raakt het niet kwijt. Kun je zomaar hebben met een bepaald lied.

Ik zelf ga dan heel druk allerlei andere dingen doen waarbij ik moet nadenken. Internetbankieren, mails beantwoorden. Helpt mij perfect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel herkenbaar; ik heb er ook last van.
Het kan bijna niet anders dan dat dat liedje je interesseert of dat je het heel mooi vindt.

De beste manier om ervan af te komen, is 1 of 2 andere liedjes te nemen en die een paar keer heel intensief te beluisteren. Dan wordt het liedje dat steeds maar in je hoofd zit verdrongen.

Natuurlijk is er wel een kans dat er dan 3 liedjes in je hoofd zitten die je eruit wil krijgen, maar het is veel minder storend. Je hoofd (hersens) kan niet eindeloos veel liedjes aan die steeds maar terugkeren in je gedachten, en zo verdeel je het een beetje. Het liedje waar je vanaf wil zal op deze manier in ieder geval minder prominent in je hoofd rondzingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb maar een tip;
Denk aan het lied van het carnaval festival in de Efteling, dan zit dat andere nummer in ieder geval niet meer in je hoofd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en daarvoor in de plaats het lied van the Pirates of the Caribbean in Eurodisney: ook niet uit mijn hoofd te krijgen :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat lied nu gelijk in m'n hoofd. :p
Het lied downloaden en dan zo vaak mogelijk beluisteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van mij had daar een paar weken geleden last van. Toen ging ze hem helemaal uitschrijven op papier (songtekst). Volgens haar werkt dat altijd. Suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aflusiteren werkt het beste, want als je zelf gaat zingen lukt het vaak niet helemaal en blijf je daarin hangen. Wat ook helpt is een ander liedje in je hoofd krijgen maar dat wil je misschien ook neit

Dan nog mijn eigen vonst, schrikkrn. Ik merkte dat als je erg bent geschrokken je daarna geen liedjes in je hoofd hebt, het is echter niet zoiets als de twee hierboven die altijd worden gezegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samen met een paar vrienden zingen, dan ben jij het kwijt...en blijft het(misschien) bij hen hangen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door je te concentreren op andere dingen en veel verschillende liedjes door elkaar te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere afleiding zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou je van eten ? In dien ja , dan moet je meteen bij het eerste couplet al aan eten gaan denken . De mensen op deze site met vragen over afvallen , hebben jouw probleem niet , want die denken alleen maar aan eten .