Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je keyboard les hebt en het hebt afgerond kun je dan ook piano spelen?

ik zit op keyboard les maar ik vroeg mij af of ik hierna ook piano kan spelen, zit daar heel veel verschil in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
792

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het verschil tussen een piano en een keyboard is de aanslag en de pedalen die je moet gebruiken. Hoe harder je de pianotoets aanslaat des te harder de klank. Als je een pianotoets ingedrukt houdt dan sterft het geluid langzaam weg. Als je deze toets los laat is het geluid direct weg, mits je de rechterpedaal ingedrukt hebt. Voor een piano heb je meer gevoel voor muziek nodig dan voor een keyboard. Noten blijven noten. Ritme blijft ritme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Redelijk veel, bij de piano ben je meer met pedalen bezig, andere soort liedjes, de toetsen zijn zwaarder dus kun je iets minder snel spelen, al met al, je kan wel wat liedjes, maar je bent nog geen pianist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hier zit geen verschil in. De noten staan op dezelfde plaats. Wat wel zou kunnen zijn is dat als je op een echte vleugel heb gelest dat een keyboard verwarrend is. Want keyboards zijn meestal smaller dus kan het zijn dat je misgrijpt. Maar je zou best eens een winkel voor piano's / keyboards kunnen zoeken en het eens uitproberen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik dacht dat je piano les had en in keyboards geïnteresseerd was

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding