Ik maak al een aantal jaren hiphoptracks. Ik wil meer bekendheid, optredens etc krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik heb al verschillende talentenjachten gedaan. Ik ben 21 jaar. Ik ben geen beginner en heb al aardig wat ervaring. Kent iemand misschien een paar sites of instellingen om meer bekendheid te krijgen, of optredens om zo mezelf te bewijzen? Alvast bedankt,

Groet,

Jeroen

Weet jij het antwoord?

/2500

Bedoel je als rapper? Of als producer? Of als producer / rapper? Hoe dan ook, zorg dat je veel video/audio materiaal op internet zet. "Give more, to get more" oftewel zorg dat je bekendheid kan opbouwen door jezelf aan (gratis) aan te bieden op grote(re) evenementen. Zorg ervoor dat je (lokale) media erbij betrekt, waar en wanneer het maak kan. Stel je muziek bijvoorbeeld beschikbaar voor een documentaire die potentie heeft om bekend te worden met als eis dat je naam in de aftiteling komt en / of link naar je site /email of iets dergelijks. Als cameraman heb ik regelmatig tussen rappers en producers gezeten, maar vele lijken het doorzettingsvermogen niet te hebben! Zorg dus dat je het kan vol houden door het echt graag te doen en weet met wie je samenwerkt. Vaak kom je snel bij "mooi praters" terecht, die de kennis, de kunde, de instelling of simpelweg de contacten niet hebben om hun mooie praatjes te verwezenlijken. Wat waarschijnlijk ook erg bepalend is voor je succes is in hoeverre je afwijkt in stijl en of presentatie van je werk. Je kan de beste zijn, maar als je niet op de juiste plaatsen / met de juiste mensen bent, zal je niet ontdekt worden!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100