Ik maak al een aantal jaren hiphoptracks. Ik wil meer bekendheid, optredens etc krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik heb al verschillende talentenjachten gedaan. Ik ben 21 jaar. Ik ben geen beginner en heb al aardig wat ervaring. Kent iemand misschien een paar sites of instellingen om meer bekendheid te krijgen, of optredens om zo mezelf te bewijzen? Alvast bedankt,

Groet,

Jeroen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (5)

Je kunt een website maken,
en eventueel je tracks verkopen.
Of je maakt reclame op een bepaalde manier.. en zet je tracks op youtube! En dan linkjes sturen naar vrienden ( wel beetje persoonlijke manier, anders zullen ze het snel als spam zien).
En als je echt tracks kan maken, kan ik over een tijd misschien een samenwerking met je regelen (ik lees net dat je 21 bent).

Wil je vooral op feestjes e.d staan? Dan zou ik je wel kunnen helpen.

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,cool antwoord: voorál die tip vanYouTube en top dat je je hulp anbiedt man! een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt man:), aangezien we misschien boekingen kunnen krijgen voor hiphop feesten, wil ik hem zeker een kans aanbieden:) Wellicht kan er een cd opgenomen worden..
Bedoel je als rapper? Of als producer? Of als producer / rapper?

Hoe dan ook, zorg dat je veel video/audio materiaal op internet zet. "Give more, to get more" oftewel zorg dat je bekendheid kan opbouwen door jezelf aan (gratis) aan te bieden op grote(re) evenementen. Zorg ervoor dat je (lokale) media erbij betrekt, waar en wanneer het maak kan. Stel je muziek bijvoorbeeld beschikbaar voor een documentaire die potentie heeft om bekend te worden met als eis dat je naam in de aftiteling komt en / of link naar je site /email of iets dergelijks.

Als cameraman heb ik regelmatig tussen rappers en producers gezeten, maar vele lijken het doorzettingsvermogen niet te hebben! Zorg dus dat je het kan vol houden door het echt graag te doen en weet met wie je samenwerkt. Vaak kom je snel bij "mooi praters" terecht, die de kennis, de kunde, de instelling of simpelweg de contacten niet hebben om hun mooie praatjes te verwezenlijken. Wat waarschijnlijk ook erg bepalend is voor je succes is in hoeverre je afwijkt in stijl en of presentatie van je werk.

Je kan de beste zijn, maar als je niet op de juiste plaatsen / met de juiste mensen bent, zal je niet ontdekt worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens rond op hiphopinjesmoel.com
Hoekop (of hoe noemen ze het tegenwoordig) met andere via 't forum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je optredens opnemen, Zowel free-style als eigen nummers. En ook 1 of 2 bestaande nummers coveren en het maximale uit je stem halen... kan ook beteken dat je je soms moet inhouden. Luister goed naar de muziek.

Belangrijkste is. Dat je plezier hebt in wat je doet.
En dat dit ook overkomt in je optredens.
En dat je nummers overbrengt (naar het publiek) zoals dat nummer ook bedoeld is. Je kan wel happy lopen rappen over iets ernstigs, maar dan komt de boodschap niet aan denk ik...

Je doet weleens mee aan talentenshows? Waarom ben je niet doorgebroken bij die shows. En werk aan de punten die aandacht verdienen.

Stuur goede demo's naar producers, met Professionele foto's. Goede kwaliteit video's.

Doe mee aan battles of aan kleine wedstrijden die in sommige steden gehouden worden.

zowel als rap als free-style rap.

Doe je ding, en heb plezier.

Ik wil heel goed kunnen drummen.
Zelf kan ik heel goed op stokken rammen, maar dan wordt ik nog geen bekende drummer.

Heeft ook met een portie geluk te maken en dat het je gegunt worden.

En die gun-factor moet je toch afdwingen op het podium en voor de ogen van producers.

Veel rap plezier!

Vraag jezelf af.
Waarom wil je rappen.
Wil je de mensen wat vertellen in je raps, of wil je gaan voor het geld?

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stuur je muziek na radio zenders.