Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik maak al een aantal jaren hiphoptracks. Ik wil meer bekendheid, optredens etc krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik heb al verschillende talentenjachten gedaan. Ik ben 21 jaar. Ik ben geen beginner en heb al aardig wat ervaring. Kent iemand misschien een paar sites of instellingen om meer bekendheid te krijgen, of optredens om zo mezelf te bewijzen? Alvast bedankt,

Groet,

Jeroen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
447

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je kunt een website maken,
en eventueel je tracks verkopen.
Of je maakt reclame op een bepaalde manier.. en zet je tracks op youtube! En dan linkjes sturen naar vrienden ( wel beetje persoonlijke manier, anders zullen ze het snel als spam zien).
En als je echt tracks kan maken, kan ik over een tijd misschien een samenwerking met je regelen (ik lees net dat je 21 bent).

Wil je vooral op feestjes e.d staan? Dan zou ik je wel kunnen helpen.

Groetjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,cool antwoord: voorál die tip vanYouTube en top dat je je hulp anbiedt man! een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt man:), aangezien we misschien boekingen kunnen krijgen voor hiphop feesten, wil ik hem zeker een kans aanbieden:) Wellicht kan er een cd opgenomen worden..
Bedoel je als rapper? Of als producer? Of als producer / rapper?

Hoe dan ook, zorg dat je veel video/audio materiaal op internet zet. "Give more, to get more" oftewel zorg dat je bekendheid kan opbouwen door jezelf aan (gratis) aan te bieden op grote(re) evenementen. Zorg ervoor dat je (lokale) media erbij betrekt, waar en wanneer het maak kan. Stel je muziek bijvoorbeeld beschikbaar voor een documentaire die potentie heeft om bekend te worden met als eis dat je naam in de aftiteling komt en / of link naar je site /email of iets dergelijks.