Waar gaat het liedje "sterrenstof" van de jeugd van tegenwoordig over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
34.3K

Het beste antwoord

cocaïne is het meest waarschijnlijk zinnen als: 'ik kijk omhoog en mijn pupillen worden groot' wijzen op het gerbuik van cocaïne. Ook 'louzu in the sky' (vrij vertaald :') ) wijst op het gevoel wat cocaïne opwekt. Bovendien kun je van cacaïne sterretjes gaan zien, oftewel, sterrenstof!

Toegevoegd na 4 minuten:
voor de rest verteld het verhaal wat voor impact het heeft gehad voor de JVT dat ze zo'n succes hebben gehad met hun hitjes. Toen het succes ze naar het hoofd steeg hebben ze een te ruig leven geleid.

Maar zoals Faber al zegt, zijn moccaprinsesje heeft weer uit de put gehaald en er voor gezorgt dat hij nee zei tegen drugs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van waar die -?
Een + van mij hoor, uitstekend antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk cocaïne.

Toegevoegd na 2 minuten:
En alle vlinders in zijn buik zeiden nee tegen die drugs

Geeft aan dat het over een soort drugs gaat.

Ik kijk omhoog, m'n pupillen worden groot

Kenmerk van cocaïne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keesdejager
3 jaar geleden
Stardust is een aparte drug genaamd pcp
LeonardN
3 jaar geleden
@Keesdejager Een ander naam voor Phencyclidine(PCP) is wel "angel dust". Niet Starsust. https://en.wikipedia.org/wiki/Phencyclidine
ik denk een combinatie van cocaïne en beatles. (lucy in the sky with diamonds)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt inderdaad verwezen naar Lucy in the Sky with Diamonds, dit verwijst echter niet naar cocaïne maar naar LSD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze verwijzen idd. Naar Lucy in the sky with diamonds, daar waren vroeger problemen mee omdat Lucy Sky en Diamonds samen LSD vormen, en dat is een drug. (De dochter van een van hen had ook een tekening gemaakt vaan een meisje in de lucht met diamanten)
De jeugd van tegenwoordig wil daar naar verwijzen. Ze hebben de tekst alleen veranderd in Loesoe in the sky with diamonds on my neck.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterrenstof = stardust = slang voor cocaïne,de straatnaam voor cocaïne dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschillende antwoorden hieronder. Dat het over drugs gaat. Drugs wordt zeker genoemd en er zijn verschillende metaforen gebruikt daarvoor.

Zelf denk ik dat het gaat over "volwassen worden". Ze hebben het over vader worden. Hoe ze hun slechte gewoontes achter hun laten. Sterrenstof is inderdaad slang voor cocaine, maar ook is iedereen sterrenstof. De moleculen in je lichaam zijn binnenin een ster gemaakt, en als je straks dood bent, ben je weer sterrenstof zoals voordat je geboren was.

Het gaat m.i. over verantwoordelijkheid nemen, volwassen worden. Geluk vinden in liefde en vaderschap.