In het vliegtuig terug naar ons landje hoor ik: MJ is overleden. Hoe troosten we elkaar?

Wat je ook van Michael mag vinden, hij was een hele grote in de popgeschiedenis. Ik geef het toe dat ik steeds weer vol schiet. Sorry.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik ervaar precies hetzelfde... heb al een paar tranen gelaten. Ik heb erover nagedacht, hij was zo onvoorstelbaar ver weg voor iedereen en tegelijk zo dichtbij, vertrouwd op de een of andere vreemde manier. Weet niet hoe ik het gevoel uit moet leggen... maar goed..

Ik troost mezelf met de gedachte dat hij nu eindelijk rust heeft. Rust van alle paparazzi, mensen die hem uitbuitten, de spotlight die altijd op hem was gericht bij elke stap die hij zette. Ik troost mezelf met de gedachte dat hij in mijn ogen een bijzonder mens is die veel mooie dingen heeft gedaan voor anderen.

Hij was een mens en heeft vast fouten gemaakt, net als jij en ik. Maar iemand die zulke mooie muziek kon maken als Black and White, Man in the Mirror, Earth Song kan in mijn ogen geen slecht mens zijn.

Het klinkt misschien 'over the top' voor sommigen, maar ja.. dit is het gevoel wat ik heb, dus...

Ik troost mezelf met de gedachte dat hij nu de moonwalk doet in de zevende hemel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haal uit jouw reactie dat iemand die misschien tientallen jongetjes "in zijn kamer liet slapen" vergeven wordt omdat hij goede muziek maakt.
Dat is werkelijk waar ongelofelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die verhalen heb ik altijd erg weinig geloofd moet ik zeggen. Nou, okee, vrijwel niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Maartah Je hebt mijn reactie verkeerd uitgelegd. Laat ik het simpel houden: hoe beroemder iemand is, hoe meer smeuïge verhalen. Ik ben er niet bij geweest dus kan niet oordelen en al helemaal niet veroordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die baby hield hij toch echt boven de menigte, met alle bijbehorende risico's.
Hij spoorde niet, zocht naar aandacht als hij deze even neit had, en ik geloof dat al die verhalen uit zichzelf ontstaan (nee, ik geloof ze ook niet allemaal; maar in de meeste roddels zit ergens een kern van waarheid).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, beelden liegen niet maar het zijn voornamelijk verhalen in roddelbladen en wie controleert die op juistheid? Ik kan niet eens beginnen me voor te stellen hoe het moet zijn geweest om Michael Jackson te zijn, zijn leven te leiden en vanaf je vierde levensjaar in de schijnwerpers te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die man heeft vanaf zijn jeugd nooit de kans gekregen om een normaal leven te leiden. Gaan we hem daar nu postuum nog voor veroordelen ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@skusme Dat is precies wat ik bedoel. Het is zo makkelijk te (ver)oordelen, maar het gaat elk voorstellingsvermogen te boven.

Andere antwoorden (8)

Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik heb hem immers niet persoonlijk gekend.
Wat mij betreft hoeven we elkaar dus niet te troosten.
Maar dat hij een hele grote in de popgeschiedenis was ben ik met je eens.
Dus dat idee koesteren en in ere houden lijkt me een goede manier van Michael Jackson gedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ze ook van Michael Jackson zeggen maakt niet uit. Feit blijft dat de man een ware aardverschuiving heeft veroorzaakt begin jaren '80 m.b.t. de pop muziek...

En net zoals Frank Sinatra en Elvis Presley heeft ook hij een aantal tijdloze nummers neergezet die over decenia nog steeds gedraaid kunnen worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik geef toe, iedereen verschilt hierin. Maar heb je al verder gelezen over zijn dood? Het is niet echt een natuurlijke dood hoor....
Hier een stukje nieuws voor je:

Jackson kreeg de afgelopen tijd dagelijks een injectie met de aan morfine verwante stof toegediend. De dosering was "te hoog", aldus het familielid.
TMZ meldde ook dat de Amerikaanse politie op zoek is naar een arts die de injecties toediende. Eerder meldde TMZ op basis van een familielid dat de zanger ''een zware dosis morfine'' voor zijn dood had gekregen.
Hartstilstand
In de nacht van donderdag op vrijdag (Nederlandse tijd) stierf de popster in een ziekenhuis in Los Angeles op 50-jarige leeftijd, waarschijnlijk aan een hartstilstand.
TMZ.com meldde ook dat Jacksons vader Joe eerder geprobeerd heeft Michael in een ontwenningskliniek te krijgen.Vrijdag wordt een autopsie uitgevoerd. Maar de lijkschouwer meldde dat de doodsoorzaak pas definitief kan worden vastgesteld als de uitslag van het toxocologisch onderzoek naar mogelijk gebruik van medicijnen en andere middelen binnen is. En dat kan ''zes tot acht weken'' duren.

Dus troosten? Het was de king of pop maar ja, een gezond leven heeft leidde hij niet dus ik zal er niet om rouwen, sorry....
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn vooralsnog allemaal speculaties. Het toxocologisch onderzoek neemt een paar weken in beslag. Dus...
AWM
14 jaar geleden
Nee, dit verhaal klopt waarschijnlijk wel, want afkomstig van intimi. Maar wat maakt dat nou uit? Elvis is er ook aan onderdoor gegaan. Dan kan je toch wel rouwen om je idool?
Ik doe dat niet, ik kan vanavond geen TV kanaal vinden zonder MJ :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless: Ja, dat staat in mijn antwoord ja, dus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pinkie: Zonder hartstilstand kan iemand niet doodgaan...
Ik vind dat er weinig te troosten valt. Een Belgische TVpersoonlijkheid die zo met haarzelf in de knoop was dat zelfmoord blijkbaar voor haar de enige keuze was, daar heb ik meer mee. Ligt dichter bij huis, en dat was geen pedofiel. OK, ze heeft geen goddelijke muziek gemaakt. Maar het was ook geen pedofiel, dat telt zwaarder in mijn boekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het vreselijk dat hij dood is, maar ik hoef niet getroost te worden. Het is raar om iemand te zien rouwen om iemand die hij/zij niet eens gekend heeft.

Toch kan ik het me voorstellen. Micheal Jackson was een groot artiest, niet voor niets de King Of Pop. Het is betreurenswaardig afscheid te moeten nemen van een popicoon.
Het is vooral de manier waarop. Micheal Jackson heeft nooit op een waardige manier afscheid kunnen nemen van zijn fans. De laatste tijd eigenlijk alleen maar in het nieuws geweest door kinderporno, geldproblemen en contractbreuk.

Erg jammer dat we nooit een waardig afscheid hebben kunnen nemen van een van de grootste artiesten aller tijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens +1
Ik ben met stomheid geslagen op sommige momenten. Als een pedofiel iets doet mag ie op internet met naam, foto en adres worden gegooid, zijn adres moet worden aangemeld zodra hij weer vrij komt, in gevangenissen ben je het minste van het minste....zeker in de VS mag je van geluk spreken als je het er leven van af breng. Ach en deze meneer heeft mooie plaatjes gemaakt, en soit... hij heeft een foutje gemaakt, maar da;s toch menselijk? Het goede blijft toch voorbestaan in de vorm van zijn muziek en zijn clips. Voor direct bekenden en familie is het een drama. Persoonlijk vond ik de berichten van Farrah Fawcett en Yasmine veel schokkender.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent duidelijk een fan en wil sommige dingen niet onder ogen zien, dat heeft wel iets schattigs, maar kom op zeg.... haal die roze bril van je neus.
Ik vraag me eerlijk af of we moeten troosten. Was MJ niet gewoon zeer ongelukkig? en dan nog eens 50 concerten moeten geven, onder druk? Want het geld was nodig. Ik zou echt niet willen ruilen met hem. Hij was fantastisch en laten we hem zo herinneren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft mij niet te troosten hoor. Hij was een grote op popgebied, hij is niet meer, jammer, maar de wereld vergaat niet in mijn ogen.