Waar kan ik muzieknoten op internet vinden?

Ik ben noten aan het leren en thuis in mijn vrije tijd wil ik oefenen. Als ik op internet zoek dan kom ik van die moeilijke noten tegen. maar ik kan ze niet spelen omdat het nog moeilijk voor mij is. weet iemand waar ik noten kan vinden die makkelijk zijn? net zo als kinderliedjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook naar een muziekschool waar ze boeken verkopen hele goeie boeken met noten! en heel goedkoop!x

Het beste antwoord

Het Notenschrift - online oefenen.

Vanuit deze pagina kun je zelfstandig je kennis van het notenschrift vergroten. De stof is voornamelijk gericht op het niveau van de basisvorming. In het hoofdmenu vind je ook een link naar oefenstof voor lln. die eindexamen muziek doen.

Op welke manier kun je hier oefenen?

Je kunt stap voor stap een module doornemen maar ....
je kunt ook direct een toets doen of......
Je kunt beginnen bij de oefeningen of ....
juist via de opdrachten de stof nog eens doornemen.
Alles hangt af van jouw kennis van het notenschrift dus kies maar een route....

module 1 - ritme en toonduur (lang en kort)

module 2 - melodie en toonhoogte (hoog en laag)

module 3 - voortekens, rusten, verbindingsboog, noot met punt

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

sheetmusic.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Muzieknoot

kijk eens op deze pagina over muzieknoten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik het programma "Notepad". Google maar even. Het programma is gratis, alleen moet je je wel registreren. Prachtig programma om zelf muziek te schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.tabsrus.nl