Ik wil graag een akoestische gitaar kopen. Het probleem is alleen dat ik niet zoveel weet over gitaren. is de valencia cg 150 set een goede gitaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

jaa een uitstekende set!
heb hem zelf ook, erg tevreden!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je net begint kan je waarschijnlijk wel met de eenvoudigste gitaar beginnen die je kan vinden. Je kan ook nog op marktplaats zoeken naar een nog goedkopere beginners gitaar (klassiek of western maakt niet zo veel uit maar nylon snaren kunnen wat prettiger op je vingers zijn als beginner).
Voor je zover bent dat je de kwaliteit van een gitaar daadwerkelijk gaat merken ben je al een paar jaar verder.

Ik denk dat je rustig op die gitaar kan beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je koopt al een simpele nieuwe gitaar voor 40 euro, terwijl
gebruikte gitaren een verborgen mankementje kunnen hebben, barstje, verbogen hals, dolgedraaide snaarspanners e.d. Als je wat kunt spelen kun je ook op deze dingen letten wanneer je een andere cq duurdere gaat kopen.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is toch rond de €60?
Dat zal geen al te beste zijn denk ik. Als je hem koopt, probeer iemand mee te nemen die al speelt. Dan kan die hem uitproberen.
Als hij helemaal verkeerd staat afgesteld dan speelt hij niet lekker en dan ben je er snel klaar mee. En dat zou zonde zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou het toch op 40 euro. Daarnaast sta ik me af te vragen hoe je een gitaar verkeerd kunt afstellen, tenzij je het stemmen bedoeld, maar daar zijn zelfs bij grote supermarkten goedkope, 10 euro, stemapparaten voor te koop. Ook zal diegene die de gitaar verkoopt de eerste keer wel stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De top kam kan te hoog in gevijld zijn, waardoor de snaren hoog komen te liggen. De halspen kan je ook afstellen. (Niet bij een nylonsnarige gitaar, dus die moet meteen goed staan.)
Maar je kan van een klein wonder spreken als een gitaar uit prijsklasse goed is afgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een akoestische beginners gitaar. Ver uit de meeste mensen die ooit beginnen doen er na een paar maanden niks mee. Als je merkt dat je gitaar spelen leuk vind kan je altijd nog verder kijken naar een goede gitaar (elektrisch is dan ook een optie). Waar waarom investeren in een dure gitaar als je nog nog moest beginnen?
Mijn eerste bas was een goedkoop stuk brandhout maar voldeed prima om mee te beginnen.
Natuurlijk is het niet moeilijk om een echt goede gitaar van zo'n 1000 euro aan te wijzen maar gegeven de prijs van zo'n ding is het bepaald niet zinnig om daar mee te beginnen. De defecten die je nu opnoemt merk je als beginner echt niet. Zeker omdat je toch eerst een tijd bezig bent met akkoorden oefenen. Ik ben het er wel mee eens dat het instrument lekker in de had moet liggen maar dat is iets dat is iets dat je sowieso al vrij snel merkt en wat bij goedkope modellen per exemplaar heel sterk kan verschillen.