Welk muziek programma gebruiken profs?

Welk programma gebruiken professionals om een eigen liedje te maken?
Ik heb namelijk al een tijd een melodie in m'n hoofd en wil die graag eens vertalen naar muziek. Maar wil wel een goed en fatsoenslijk programma hebben.
BVD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.9K

Het beste antwoord

Cubase
Logic Studio

Ableton Live
Reason
Fruity Loops
ReNoise

Toegevoegd na 8 minuten:
De eerste zijn de echt professionele pakketten en misschien wat overdreven om een melodietje mee te maken, ableton kan je ook bijna alles maar is meer op Loops gebaseerd. Reason is een synth/drumcomputer simulatie die met FL Studio (mag geen fruity loops meer heten zie ik net) is het makkelijkst om te beginnen.

Ik zou ook een MIDI-USB-keyboard aanraden als je echt wat leuks wil maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig antwoord, dankje!
Nog 2 vraagjes,
Zijn die programma's allemaal voor Windows 7 geschikt, en zijn die ook geschikt voor dance achtige muziek? Zoals David Guetta of Bob Sinclar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe is alleen Logic voor OSX de rest draait op 7. Alle elektronische muziek stijlen kan je met al deze pakketen maken.

Andere antwoorden (2)

Als toevoeging op het al gegeven antwoord: je hebt ook MagiX, keer geprobeerd voor de gein, werkt zeer goed en uit te breiden met downloadbare pakketten met deuntjes en instrumenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Cubase en Logic Studio. Logic Studio is echter alleen voor Mac-gebruikers. Handig om te weten dat zo een programma je wel wat zal kosten. Of je moet het downloaden maar da's natuurlijk illegaal. Verder zal je inderdaad een Midi-Usb-Controller/keyboard moeten hebben. Ook een goede computer met genoeg (werk)geheugen en een behoorlijke geluidskaart is aan te raden. Als er meerdere sporen tegelijk afgespeeld moeten worden, dan kan dat je computer flink belasten. Onmisbaar zijn ook Vst's, geluiden (voices) die je kan bespelen met je Midi-controller.

Het kan best even duren voor je het doorhebt, maar als het lukt, dan ben je ook beretrots!