Welke basgitaar (merk/model) is dit?

hopenlijk weet iemand deze bas te duiden. het is de basgitaar die tim commerford begin tot midden jaren 90 veel gebruikte.

volgens

http://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Commerford#Other_.28Tim_has_never_used_these_basses_live.29

zou het om een ernie ball stingray gaan denk ik, maar is dat zo, welke kleur is het precies en zijn er modificaties op aangebracht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Het lijkt er sterk op, hij lijkt niet op een Fender. De kleur/toonhout is blank maple.
De slagplaat is verwijderd maar je ziet waar de schroeven hebben gezeten, precies op de plaats waar die bij de slagplaat zaten.
De plug is van de zijkant verplaatst naar waar ooit een potmeter zat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook element en brug lijken vervangen.

Toegevoegd na 1 uur:
Nog even een plaatje van een witte voor de zichtbaarheid van de schroeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Lakland bas is het. Te zien op de plaatjes hier: http://www.lakland.com/basses.htm is het een 44-01 van de Skyline serie.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een aardige gelijking maar het kan de lakland niet zijn (alhoewel tim commerford wel een aantal LL bassen heeft overigens.) - de LL heeft 2 pick ups, de bas op de foto 1, de pick up de foto is ook minder lang maar breder. - de LL heeft geen pickguard, op bas op de foto heeft ooit een pickguard gehad kijkend naar de schroefgaten. een stingray lijkt me waarschijnlijker, maar ben wel benieuwd naar de mods. zie ook http://www.ernieball.com/forums/music-man-basses/47973-tim-commerfords-music-man-2.html