Wie kent er moderne (kinder)liedjes met bewegingen? springen, dansen, zwieren, (en natuurlijk) zwaaien enz.

Als vakleerkracht muziek (basisonderwijs) ben ik op zoek naar cd's en medleys met liedjes waar kinderen makkelijk op kunnen bewegen. De tekst spreekt dan voor zich.

Voorbeelden hiervan zijn:
- hoofd, schouder, knie en teen
- van voor naar achter van links naar rechts
- Handen in de lucht; Schudden met die billen
-

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
11.9K

Het beste antwoord

Op deze site kun je cd's bestellen met allerlei kinderliedjes om op te bewegen! Echt superleuk, ik doe het altijd met peuters....maar het kan ook zeker met oudere kinderen!

Toegevoegd na 53 seconden:
Minidisco heet het! Wordt trouwens ook vaak gedaan op bijv. vakantieparken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes! dankjewel voor deze tip. Dit is exact het soort materiaal waarnaar ik op zoek ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi zo, graag gedaan en natuurlijk veel plezier!

Andere antwoorden (8)

Kabouter Plop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet de naam ff niet meer maar Zwaai je armen door de lucht
Ga nu zitten met een zucht
Zoiets ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die is echt leuk! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, wie kent 'm niet. Dat is dan misschien ook wel het probleem.
Amadea
13 jaar geleden
De kabouterdans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Die ja :)
de cd's/liedjes van kinderen voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de maneschijn, in de maneschijn, (cirkel met de handen)
Klom ik op een ladder naar het raamkozijn.( klimmen met handen een voor een boven elkaar)
Maar je waagt het niet, maar je waagt het niet. (vinger zwaaien)
Zo doet een vogel ( met handen vliegen) en zo doet een vis. (handen samen en beweging van vissenstaart nadoen)
Zo doet een duizendpoot die schoenenpoetser is (schoenpoetsbeweging).
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad leuk! helaas voldoet deze niet het criterium 'modern'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zo modern als de voorbeelden die jij noemt!!
zondag
13 jaar geleden
Welk woord is hier ouderwets? Maneschijn, ladder, raamkozijn, vogel, vis , duizendpoot, schoenenpoetser? U zegt het maar hoor! Sloof je je uit voor iemand, krijg je dit! Bedankt hoor ;-).
De vogeltjes dans,
Het vlieger lied,
Kindere voor kinderen nummers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diverse liedjes van K3: Handjes draaien, Alle kleuren van de regenboog, Afrika tot in Amerika.
Amadea
13 jaar geleden
Op Youtube zoeken op "Koos Konijn" levert leuke videoclipjes op. Via http://www.kooskidsclub.nl/minidisco kun je de cd's ook bestellen.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zie net dat dat eigenlijk hetzelfde is als www.minidisco.nl .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hokiepokie!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Superman' doet het ook vaak goed!