Hoe kun je het beste leren muziek te produceren op de computer?

Ik heb onlangs dus een simpele 25-key midi keyboard gekocht en wil binnenkort misschien nog een pad controller kopen. Ik zit al een aantal weken te spelen met de programma FL, maar ben inmiddels overgestapt naar Reason en het gebruik daarvan bevalt me meer en lijkt makkelijker.

Toegevoegd na 10 uur:
Hmm Ableton heb ik van gehoord maar nog niet echt bekend mee, hoorde dat dat vooral van pas komt bij live muziek. Ik wordt vooral geïnspireerd door bands als Metronomy en Fuck buttons.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Als je hedendaagse elektronische muziek wil maken raad ik je Ableton aan

Als je alleen met instrumenten wilt werken raad ik je Pro Tools aan

En als je beide wilt combineren is Logic Pro misschien de beste keuze

En een tip: Leren doe je door te doen tuts te kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh wat zou ik toch graag met Logic pro willen werken, maar ik beschik niet over een Mac helaas. Dat zal zeker m'n volgende laptop worden, als ik aan een nieuwe toe ben

Andere antwoorden (2)

FL is ook leuk, maar als je professioneel wilt worden, dan zul je toch wel aan iets moeten gaan denken als reason 5 ofzo.

Als je gewoon een beetje wilt blijven rommelen ( doe ik ) kun je kiezen tussen FL ( wat je nu doet ) of mixcraft!

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker bij fl blijven..