Hoe krijg ik een klassiek geluid op mijn elektrische gitaar?

Ik moet voor mijn eindexamen muziek een klassiek stuk spelen. Ik heb gekozen voor de 25e symphonie van Mozart. Ik heb dit stuk zelf gearrangeerd voor één gitaar en één basgitaar. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik mijn geluid voor de elektrische gitaar moet afstellen. Meestal als je namelijk een elektrische gitaar op 'clean' geluid zet, dan is het heel moeilijk om toonladders goed te laten klinken. Het klinkt dan vrij dof vindt ik. Hoe krijg je dus een scherp helder geluid op je elektrische gitaar? Ik ben bereid effectenpedalen te kopen als dat nodig is. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Antwoorden (4)

Ja een beetje met je toonregeling spelen. Ook op je versterker.
Het zal moeilijk gaan want het is een electrische gitaar en die klinkt nu eenmaal anders dan een nylonsnarige. Misschien ken je er 1 lenen eventueel met elementje?
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vraag was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk, want ik bedoelde eigenlijk dat ik het felle en heldere geluid van de viool wil nabootsen! Weet je daar misschien iets op?
voor een klasiek gelijk heb je zoiezo nylon snaren nodig. ik denk dat clean met een klein beetje echo het beste is. een pedaal zal wel nodig zijn als je echt het gevoel wilt maken, maar daar heb ik geen ervaring mee. kun je het beste informeren in een muziekwinkel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een pedaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke?! Er zijn er behoorlijk wat! Iets specifieker alstublieft.
Je zou gelijk vervormd kunnen gaan. Daar zijn pedalen zat voor.
Voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=zZJq5MtnPUM
Of je koopt een viool. :x