Wie is volgens jou de beste Reggae artiest danwel band?

Mits je wat die met die muziekstijl hebt uiteraard :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Lee (scratch) Perry and the upsetters
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Bob Marley!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bob Marley uiteraard. 10cc komt btw ook wel in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen relevante vraag, kwestie van smaak.
Ik zeg Bob Marley.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen hebben bij reggae al het beeld van Bob Marley voor zich, en terecht! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raar vind ik dat. Er zijn er nog zo enorm veel meer. UB40 had ook heel goed gekunt. Ziggy Marley, Eddy Grant, Third World, Inner Circle, Steel Pulse...en dan noem ik alleen nog maar de hele bekenden....
Ik ben een beetje teleurgesteld eerlijk gezegd, maar een antwoord is het wel. +1 van mij derhalve ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen Toots and the Maytals, maar daar ben ik laatst naar toe geweest en dus ben ik misschien bevooroordeeld. Toots is echter wel een ware artiest en omdat hij met het nummer: "Do the reggay" bekend is geweest wordt er wel gezegd dat hij het woord heeft uitgevonden, de reggay was echter een soort swingachtige dans in die tijd. Overigens is een deel van het repertoire van de Maytals ook rocksteady, ska en dergelijke.

Bob Marley is natuurlijk qua bekendheid en de kwaliteit en hoeveelheid muziek die hij heeft bijgedragen een van de grootsten, zo niet de grootste reggae-artiesten die we kennen. Toch wordt er door heel veel artiesten aan de weg getimmerd in dit genre, ik heb het dan over de echte reggae, ook wel bekend als roots-reggae of spiritual reggae, daar kon in de toekomst ook nog wel eens iets heel moois uit voortkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eek-a-mouse ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alpha blondy. is goed om aan te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit eerder van gehoord, maar heerlijke muziek +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel er veel goede reggae bestaat is Bob toch wel de ongekroonde koning.
Reggae ontstond in de zomer van 1966 toen het door een hittegolf op Jamaica te warm was om op het snelle ska te dansen. (Al was het toen eigenlijk nog rocksteady.)
Oude Studio1 opnames van reggae artiesten (soms ook rocksteady genoemd) bevatten echte juweeltjes!