Als ik op de piano de 1e inversie van het D-akkoord speel ( F#-A-D), met de rechterhand, dan past mijn wijsvinger op A niet tussen As en Bes

Ik ontkom er bij dit akkoord, en sommige andere, niet aan een vinger tussen zwarte toetsen te proppen. Dat past niet. Terwijl ik niet bijzonder dikke vingers heb. Hoe dit op te lossen!

Toegevoegd na 7 minuten:
?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (3)

leren je vinger naar beneden te krijgen. veel spelen en t gaat beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je hand zo neer dat je vinger niet tussen de zwarte toetsen hoeft, maar op het bredere gedeelte van de A komt te staan.
Het kan zijn dat je hier even mee moet oefenen, maar het speelt veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd je hand boller! Alsof er een mandarijn onder je handpalm zit. Inderdaad meer op het brede gedeelte spelen! Succes met oefenen!