Zijn er mogelijkheden ontwikkeld om bij een radio bij de reclameboodschappen automatisch over te schakelen?

Bij mijn radio gebeurt dat bij nieuwsberichten en file-meldingen automatisch naar een andere zender.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Er wordt een speciaal signaaltje meegezonden met de file-info, zodat je radio die herkent.
Dat doen ze helaas niet met reclameboodschappen, ik zou daar heel wat voor over hebben...

Toegevoegd op 16-06-2009 19:11:17
Het TA (Traffic Announcement) signaal is bedacht om de luisteraar speciaal te attenderen op verkeersinfo.
Als radio's automatisch wegschakelen bij reclame, verliezen de zenders inkomsten, dus ze kijken wel mooi uit om daar wat voor te gaan bedenken.
Bovendien is er binnen RDS geen functie voor bedacht, maar nogmaals, het zal er ook niet komen. Helaas, wat mij betreft.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Toevoeging geschreven.
Tja, file info is een service inderdaad waar ze mee kunnen scoren. Reclame is een bron van inkomsten dus de mogelijkheid bieden die juist niet te laten horen zal tot veel kritiek van de sponsoren leiden :-)