Ik zoek een akoestisch, romantisch nummer om op een gitaar te spelen. Het liefste wil ik dat de tekst over een meisje gaat. Hebben jullie een idee?

Ik speel ongeveer 1,5 jaar gitaar, en zoek een leuk akoestisch nummer, wat romantisch is en over een meisje gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.5K

Het beste antwoord

Black is the colour of my true love's hair.

Een prachtig Iers liedje, in tig versies op Youtube te vinden, maar hieronder een mooi gevoelig voorbeeld van Christy Moore.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dit is m! prachtig mooi nummer, en niet heel moeilijk. heb namelijk nog niet veel gitaar skills. Alleen zal ik een kleine aanpassing aan de tekst moeten maken wat betreft van de kleur haar;)

Andere antwoorden (14)

Blof - Oktober?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Make you feel my love van Adele (en natuurlijk eerder van Bob Dylan)

Toegevoegd na 2 minuten:
Het nummer is voornamelijk piano, maar het kan heel goed met een gitaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Be somebody-3 doors down?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gaan voor Jim Croce met "I have to say I love you in a song".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
When a man loves a woman!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
More than words-Extreme
http://www.youtube.com/watch?v=UrIiLvg58SY
And I Love Her-The Beatles
http://www.youtube.com/watch?v=Nm4YlZ3oYsQ&feature=fvst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ronan Keating - When you say nothing at all
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet hoe goed je bent maar een relatief klein liedje, niet te lastig op de gitaar (geloof ik maar ik heb makkelijk praten, ik speel niet) en wonderschoon is Michelle van The Beatles. Veertig jaar geleden op de lager school speelden een paar jongens dit tijdens een maandsluiting en ik ben het nooit vergeten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het schoot in elk geval meteen in mijn gedachten toen ik je vraag las! Veel succes! Laat je nog even weten welke je gekozen hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Love me Tender
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Love you more - Racoon
I'm yours - Jason Mraz
Lucky - Jason Mraz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bløf - onarm me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=dphpDdfZUGw

Kayleigh. tijdloos.... oneindig mooi nummer blijf ik het vinden