Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn gitaar het beste stemmen? (acoustisch)

Ik ben sinds kort weer begonnen met gitaar spelen, maar hij moet alleen nog gestemt worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
899

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Als je een apple computer hebt kun je het op garageband doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download een gitaar app me ingebouwde stemmer werkt perfect
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een stemapparaat, en anders de toon kiestoon van je telefoon is a.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om een stem apparaat te kopen, ze zijn niet zo duur. Kheb er twee een duurdere die was binnen een maand kapot en heb een algemene instrumenten stemmer uit de Aldi en die wast echt spotgoedkoop en deze werkt het beste, succes er mee!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zeker weet dat 1 snaar goed is, kan je het zonder stem apparaat doen. Als je het 5e vakje op de (lage) e snaar indrukt, moet hij hetzelfde klinken als de a snaar. Dan het 5e vakje op a = hetzelfde als d snaar. 5e vakje op d is hetzelfde als g snaar, 4e vakje op g is hetzelfde als b snaar en het 5e vakje op b moet hetzelfde klinken als de e snaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen stemapparaat hebt kun je stemmen door de snaren aan te klikken op Popschool Maastricht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een stem apparaat als je die niet hebt dan stem je de lage e op gehoor en gebruik je de 5de fret voor de A (e+ 5 halve noten is namelijk de A) het zelfde bij d g en a om de b te stemmen pak je op de g snaar de 4de fret want g+ 4 halve noten is de b ;) good luck
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met behulp van internet natuurlijk!
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou bijna antwoorden: "met een stemvork", maar dit is toch wel erg gaaf :-)
Even een gitaarlesje volgen, wordt als het goed is in les 1 behandeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding