Ja, je leert bij een goede zangleraar je keel en stembanden beter te gebruiken. Ook leer je betere ademhalingstechnieken aan, daardoor kan je stem een hogere bereik halen.
Niet iedereen kan even hoog leren zingen, zeker voor mannen is dat vaak moeilijker. Echter bij een goede zangschool kun je het een stuk beter maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja...en ook lager, en harder.
Daar krijg je bij zangles oefeningen voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Door middel van technieken kun je hoger en zuiverder leren zingen. Maar je kunt nooit hoger dan je eigen bereik. Als je een Alt stem hebt zul je nooit een hoge sopraan worden. Althans, dat zijn er niet veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want het heeft temaken met het gebruik van je stembanden en het doseren van je adem.