Van wie was dit nummer ook weer en waar vind ik de complete tekst?

Ik ken nog fragmenten van de tekst:

Refrein
Maar ik weet al ... dat je pijn
Ïn je hart heb jij een wens, je wil weer bij me zijn
Weer bij mij, alleen maar bij mij
En ik weet dan ook dat jij precies als toen zal doen
me zeggen zal, Ïk hou van jou alleen"

Traag gaat de tijd voorbij,
Je bent er niet, het is voor mij een eenzaamheid
Mijn hart schreit naar jou

.....
Toch laat ons goede vrienden zijn
bewaar een stuk van ons geluk
waarom toch al dat leed

(volgorde is niet goed)

Volgens mij was zij ook de zangeres destijds ( zal jaren 70 zijn geweest, van "Eviva Espãna"

Toegevoegd na 19 minuten:
nee niet imca, achterkant van de single van eviva espana was "vakantie voorbij" Zij was het niet. "Samantha"komt in mijn hoofd op... zegt iemand dat wat?

Eerste stuk van bovenstaand nummer begint trouwens zo

"Ik heb je pijn gedaan, onnoemelijk veel pijn gedaan
Toch haat je me niet, Vergeef het mij, vergeef
t Kan niet meer als vroeger zijn.
toch laat ons goede vrienden zijn
bewaar een stuk van ons gelukkig
waarom toch al dat leed"

Toegevoegd na 25 minuten:
http://www.ultratop.be/nl/showitem.asp?interpret=Samantha&titel=Vergeef+het+mij&cat=s hier is een fragment te horen, het is inderdaad Samantha en het nummer heet "vergeef het mij"Wie kan me aan de tekst helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

Samantha (echte naam Christiane Bervoets) begon haar carrière in het liedjesprogramma Canzonissima op de BRT-televisie in 1967. Haar doorbraak kwam in 1970, met het liedje Helicopter U.S. Navy 66. Haar grote succes werd Eviva España, waarvan meer dan 40 miljoen exemplaren verkocht werden, gebracht door verschillende uitvoerders, waaronder Imca Marina in Nederland.

Helaas kan ik niet alle songteksten online vinden, wat ik wel heb gevonden is een site waar je stukjes van haar nummers kan beluisteren zodat je in elk geval de titel kan achterhalen.

http://www.ultratop.be/en/showitem.asp?interpret=Samantha&titel=Vergeef+het+mij&cat=s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Imca Marina?
Ik kan het liedje niet vinden, maar misschien herken je de titel als je haar wikipedia-pagina bekijkt.