hoe moet mag je een liedje noemen als je er 1 hebt geremixt ??

ik heb een liedje geremixt en op een site gezet waar die te downloaden is maar mag dat ?? en mag dat dan onder eigen naam of de naam van artiest er bij en dat jij hem hebt geremixt ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Dan is het te hopen dat jij daarvoor toestemming hebt gevraagd aan de artiest van wie het lied is. Anders overtreedt jij de auteursrechten, en daar kan je voor beboet worden door het bureau Buma/Stemra.
De titel en artiest blijven dezelfde, en erachter vermeld je de naam van degene die de remix maakte.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me inderdaad geen enkel probleem als je maar niet zegt dat je het zelf hebt bedacht. Naam van degene die hebt gemaakt heeft en dan er achter jouw naam en het woord remix ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het uitbrengen of spelen van een cover moet je inderdaad wettelijk toestemming hebben van de auteursrechthebbende(n).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou je ook voor cover versies beboet moeten worde?
Als je geen toestemming hebt wordt je dat ook. :)
Voor covers en remixen moet toestemming gevraagd worden aan de auteursrechthebbenden. Doe je dat niet, dan pleeg je auteursrechtinbreuk.

Op een nummer kunnen meerdere auteursrechten rusten. Zo heeft de schrijver van de tekst auteursrecht op de tekst en de schrijver van de muziek auteursrecht op de muziek. Via Buma kun je regelingen treffen en licenties kopen voor het gebruik van bepaalde stukken muziek in je eigen werk.

Wat jij nu gedaan hebt is het openbaar maken van een auteursrechtelijk beschermd werk. Dat is een auteursrechtinbreuk en kan zelfs onder bepaalde voorwaarden strafbaar zijn.