Wat zijn populaire piano of ogelhits geweest in Nederland?

Toegevoegd na 8 minuten:
moet orgel zijn geen ogel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
5.4K

Het beste antwoord

Russ Conway-Lesson One
The Entertainter van de film The Sting
Ragtime Piano Joe-Peter Starker (geproduceerd door Freddy Mercury)
James-Billy Joel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

André Brasseur had in 1965 een grote hit met zijn instrumentale orgel-nummer "Early Bird".

Toegevoegd na 8 minuten:
Rob Hoeke haalde nummer 8 in de top 40 met zijn piano-instrumental "Down South".
Booker T. & the M.G.s uit 1962, mooi orgelwerk in "Green Onions". Ook een hit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Worn Down Piano van de Mark & Clark Band.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE orgelhit is toch "A whiter shade of pale" van Procol Harum
En een heel bekende pianohit "Music box dancer" van Frank Mills
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met piano en zang, maar toch echt piano nummers:

Candle in the wind - Elton John
Piano man - Billy Joel

Toegevoegd na 8 minuten:
en natuurlijk:

Imagine – John Lennon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoever je terug wil in de tijd, maar in mijn tijd, jaren 50-60, was Cor Steyn erg populair,Joop Walvis,Stef Meeder, iets later, dit was orgel,en hoorde je dagelijks op de radio, en van piano Lars Roos,lied van de jonkvrouw, Richard Clayderman,Ballade pour Adeline, Laurens van Rooyen,Just a simple love song, gevleugelde vrienden, met o.a. Pieter van Vollenhoven, Louis van Dijk, en Pim Jacobs.
Ik kan nog wel meer op noemen, van piano heb ik veel cd-s van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ballade pour Adeline - Richard Clayderman
Peace planet - Ekseption (met Rick van der Linden op orgel)
Amadea
13 jaar geleden
Wibi Soerjadi had geloof ik eens iets met Di-rect,Blind for you heette dat nummer als ik me niet vergis.
En Jan Vayne zal ook wel een hit(je) gescoord hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Orgelmuziek van Bach.

Toccata en fuga

http://www.youtube.com/watch?v=Zd_oIFy1mxM

Toegevoegd na 4 minuten:
Deze blijft mooi tijdloos.

Toegevoegd na 1 uur:
En wat dacht je van Cor Steyn en Dorus die zijn heel populair geweest in Nederland.

Er wonen twee motten:

http://www.youtube.com/watch?v=_URDoNhXXYc&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de nummers van de Doors zit ook altijd een orgel, en zo heb je nog meer van dat soort bands met een orgel er in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yvonne Keely (zusje van "La Paay") had ooit een hit met een kerkorgel; If I had words; een stuk van Saint Saens (Orgel Symphony).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel recente Arctic Monkeys (Crying Lightning is het meest bekend denk ik) nummers is ook een orgel te horen.