Bestaan er tourdata van Igor Presnyakov?

Ik wil hem graag een keer in het echt horen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Hij woont in Nederland, dus wat dat betreft moet het mogelijk zijn dat je hem een keer in levende lijve hoort gitaar spelen. Gezien het aantal bloggers dat lyrisch over hem is zou je verwachten dat hij optredens verzorgt. Maar er zijn helaas alleen youtubes van hem te vinden. Wel heeft hij op 22 oktober 2010 opgetreden in het MuZeeum te Vlissingen; dit is wat er in het programma stond:
De in Moskou geboren, klassiek opgeleide fingerstyle gitarist Igor Presnyakov doet soms denken aan een hele band door zijn gitaarbenadering. Hij is een van weinige gitaristen in de wereld die de Russische 7-snarige gitaar beheerst. Presnyakov studeerde klassieke gitaar en voltooide zijn opleiding tot dirigent. Vijfendertig jaar gitaar spelen heeft geleid tot een geheel eigen stijl: een samensmelting van verschillende muziekstijlen, van klassiek tot wereldmuziek met een vleugje pop en jazz. Igor Presnyakov omschrijft zijn repertoire zelf als easy-listening.
Het was niet mogelijk ervoor te reserveren. Verder terug in de tijd heeft hij vaker in Zeeland opgetreden, dus vermoedelijk woont hij in die provincie. Maar meer is er niet over te vinden.....
Amadea