Ik word heel rustig en slaperig van het geluid van onweer, wat is nog meer rustgevend?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel geluiden

Toegevoegd na 6 dagen:
Alle antwoorden zijn harstikke goed, daarom geen beste antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onweer, met die harde knallen, lijkt me weinig rustgevend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan niet slapen als ik de rijksweg niet hoor...
in Brabant lig ik uren wakker van de stilte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder zo zijn ding he:)

Antwoorden (18)

valeriaan is een rustgevend kruid
het geluid van de zee kan rustgevend werken
mediteren kan rustgevend werken

Toegevoegd na 4 minuten:
Hopextract,L-theanine (een rustgevend aminozuur in thee)
kruidenbaden,Passiflora Pentarkan,de kleur blauw,de geuren lavendel en rozemarijn

Toegevoegd na 7 minuten:
Zeg dat dan meteen,heb me het schompes gezochtnaar alles wat rustgevend zou kunnen zijn ;)

het geluid van een waterval kan rustgevend werken

Toegevoegd na 10 minuten:
Een kabbelende beek,de zee (bijna alles met water)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mix deze drie en je wordt niet meer wakker, plusje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, zo zit ik in elkaar, sorry. Ik geef voorbeeld met geluid, zet m in muziek catogorie, en dan begrijpt iedereen het wel Ik ben af en toe te makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol ik heb helemaal niet naar de categorie gekeken,alleen maar naar de vraag...(wat is nog meer rustgevend)
Foutje van mij dus ! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij bij populaire vragen verschijnt aan de rechterzijkant, dan zie ik de categorie niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van watergeluiden moet ik vooral naar de wc haha. maar het werkt wel redelijk rustgevend. m'n vader heeft meteen nadat we een weekje naar zee waren geweest 'n cd met zeegeluiden gekocht xD
Repeterende geluiden, zoals het geluid van regen, een stromend riviertje, ritselende bladeren etc,
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Alleen het tikken van de klok en de heen-en-weer bewegende slinger.
Muziek van een harp.
Regendruppels op het dak van de bijkeuken, want dat is een plat dak, of regen op de ruiten als er wind staat.
Het geluid van een merel `s morgens heel vroeg en het slaapkamerraam staat open.
Het kwaken van de kikkers in de vijver onder ons slaapkamerraam , vooral `s nachts in de paartijd.
De rustige ademhaling van mijn schat als hij naast me ligt
te slapen.
13 jaar geleden
Naast de hiervoor genoemde voorbeelden zijn er ook speciale cd's met rustgevende muziek om lekker relaxt van te worden, zoals bijv.:
- Sweet People - Summer Dream
- Celtic Myst
- Biosphere's Substrata
- Japanese Zen Buddhist Flute - Kyusha Reibo
- Vangelis (Spiral, Antartica, Oceanic)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurgeluiden zoals vogeltjes en bomen die ruizen door de wint

Toegevoegd na 51 seconden:
Regen op een plat dak of schuin dakraam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wind, die heel zachtjes door de bladeren van de bomen ruist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vogels die ontwaken
Ik weet dat het raar klinkt maar ik werkte een tijd bij een bakker en kwam dan vroeg thuis dan ging ik in de tuin slapen waar het net de vogels begonnen te zingen dat werkt echt super
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meditatie.

Maar als je erg onrustig bent geworden, dan zal je een gevorderde moeten zijn in meditatie. Het is sowieso heel handig om te kennen en het helpt je in vele vormen en maten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is voor iedereen weer anders lijkt me.Ik word rustig van een ventilator,het geluid van spelende en lachende kinderen,hagel,wind om het huis,muziek van Air,een tikkende metronoom,het geluid van iemand die onder de douche staat,tenzij deze onwijs vals staat te zingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik een héérlijk geluid vind is een spinnende kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ruisen van de zee, het geluid van de branding, de golven die stukslaan op de kust: liggend in mijn bed op mijn hotelkamer, met de deur of het raam wijd open, een zachte bries die de gordijnen doet bewegen, met alleen het geruis van de zee als achtergrondgeluid: onbetaalbaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat het ruisen van bomen al genoemd is als rustgevend geluid, maar ik wil toch 1 boom even extra noemen, namelijk de ratelpopulier.
Deze maakt een zacht ratelend, ruisend geluid.
Vroeger werden de bomen vaak gepland naast een bruidsuite van een hotel, dat zou rustgevend zijn voor het bruidspaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klassieke muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minimol muziek echt waar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij mij helpt zijn "sleeping sounds"

Ontspannende muziek met het geluid van golven, onweer, jungle geluiden erin verwerkt.

Hier een link waar je de geluiden zelf samen kunt stellen en ook mp3’s kunt downloaden.
http://www.soundsleeping.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lage, continue geluiden; heel letterlijk word je daar rustig van. Er zijn mensen die (als ze bijvoorbeeld vlakbij een vliegveld zijn waar toestellen opstijgen) gewoon neervallen van fysieke ontspanning als ze dat horen. Het is over het algemeen ook verslavend. Denk maar aan techno.

LET OP! Heftige muziek, schrik niet en verwacht ook niet te veel http://www.youtube.com/watch?v=8bkHLkmSQ14 (Meshuggah, I - er komt verandering na 1:32)

Als je weer tot rust wilt komen kun je dit luisteren: http://www.youtube.com/watch?v=O_Vx1ZiqHOA&feature=related (Basso Profondo - de laagste stemmen uit Rusland en mogelijk de wereld)

Om weer lekker verontrust te worden: http://www.youtube.com/watch?v=j6EMZnIyZX0&feature=related Ditmaal door de geluiden uit de natuur

Maar wat verder, niet-wetenschappelijk/biologisch, voor mensen ontspannend werkt is helemaal afhankelijk van hun referentie en smaak. Ik word bijvoorbeeld heel rustig van Sarah Vaughan, snurken en ongestructureerde gitaarmuziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het geluid van een druipsteen grot is ook mooi
13 jaar geleden
je hebt cd's met nummers als "rainforest"

het is heel goed om naar fluitende vogeltjes en zoemende bijtjes te luisteren om rustig te worden. was het maar vast zomer (zucht...)

als je een wandeling door het bos maakt kom je ook goed tot rust. er zit iets in de natuurlijke geluiden dat ons tot rust brengt.