Ik mis inspiratie. Ik wil graag wat stevige bluesnummers horen. Wie zou je aanbevelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (10)

Muddy Waters, Bessie Smith, B.B. King,
Stevie Ray Vaughan, Duke Ellington,
Otis Rush.
Hoop dat je er wat aan hebt dit zijn allemaal blues-legendes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen flauw benul wie of wat je ben, maar je muziek is gped. die bat out of hell was ook al geweldige keuze,
Tom Waits, Yesterday is here
Randy Newman: Guilty
Heerlijke blues...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rick Fowler, Cuby & The Blizzards, Twelve bar blues band.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de originele versie van Hound dog, van Big Mama Thornton.

Veel John Lee Hooker ook. BoomBoom blijft geweldig, maar ook de rest van de cd is stevig.

Voor de film Black snake moan hebben ze een heftge electrische versie van Black Snake Moan van Blind Lemon Jefferson
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Walter Trout!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blind Willie McTell zou ik zeggen. Lekker oud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga te rade bij de oude meesters voor inspiratie; stevig maken is iets wat je er zelf mee kunt doen, tenzij je alles nog moet leren.
James Cotton - Dealin' with the Devil
Snooks Eaglin, Lightning Hopkins, Robben Ford, Paul Lamb, Jimmy Reed, Walter Trout, Sleepy John Estes,
Georgia White - Alley Boogie
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grootste is natuurlijk Muddy Waters vooral op het weergaloze album hard again, Misschien als je nog wat kunt vinden op L.A. Bluesauthority. De rest is hier al wel zo'n beetje genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Red House van Jimi Hendrikx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Blues Brothers, heerlijk! Vooral op een zomerdag in de auto met de ramen open. Sweet home Chigago!