Mol teken. Waar zit dat?

Op je toetsenbord vind je wel het kruisteken (boven de 3)
Hoe voer ik het mol teken in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
9.4K

Het beste antwoord

Het kruis, de mol en het herstelteken zitten inderdaad niet in de Times New Roman-set, maar ze zijn er wel in Lucida Sans Unicode.

Kies in MS Word voor Invoegen en kies voor Symbool (of in Office 2007 of 2010 op het Lint voor de functie Symbool, zie afbeelding). Kies vervolgens op het tabblad Symbolen bij Lettertype voor Lucinda Sans Unicode. Scroll helemaal naar beneden in het symbolenoverzicht. Daar vindt je de gezochte tekens.

Als je ze in MS Word hebt getypt kan je ze ook plakken in programma's die deze optie om symbolen in te voegen niet hebben, zoals op Goede Vraag in een tekst:

♭♮ ♯

Je ziet hier ook de bijbehorende tekencodes: 266D voor mol, 266F voor kruis en 266E voor het herstelteken.

Je kunt er nu ook een sneltoets aan koppelen, via de knop Sneltoets in het scherm 'Toetsenbord aanpassen'. Bijvoorbeeld ctrl+alt+shift+m voor mol, ctrl+alt+shift+k voor kruis en ctrl+alt+shift+h voor het herstelteken. Zo beschik je ongeacht het standaard lettertype in documenten, direct en snel over deze muziektekens.

Toegevoegd na 11 minuten:
NB. de tekencodes hierboven zijn hexedecimale codes. Je typt in MS Word dan eerst 266d in en vervolgens ALT+X. Dit werkt alleen in Word zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elica
11 maanden geleden
Baie dankie

Andere antwoorden (4)

Je kunt kijken bij word invoegen symbolen. En anders kijk eens bij
13 jaar geleden
Het molteken kun je niet invoeren, hiervoor moet je een ander lettertype installeren.
Wat jij het kruisteken noemt, is hier niet een kruisteken, maar een hekje of een teken om een nummer aan te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag ze van mij kopieren:

♭♮♯

Toegevoegd na 56 seconden:
(ik kon nergens alt cijfercodes vinden)
rose
13 jaar geleden
Je kunt een mol ook heel gemakkelijk typen door een kleine letter b in een schreefloze lettersoort te typen. Schreefloos betekent zonder dwarsstreepjes. Dit lettertype van Goeie Vraag is ook schreefloos: b.
Amadea