Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vul je bij een ballade een lange instrumentale break in?

Het gaat om "It Doesn't matter van Alison Krauss. Als je met zo'n nummer voor een publiek staat te zingen, hoe vul de de tijd van de instrumental break dan in? Het is een vrij depressief nummer. Er doorheen zingen, of neurien, lijkt me het nummer verpesten, dansen doe je ook niet als je je depri voor moet doen. Dus hoe vul je die tijd dan in?

http://www.youtube.com/watch?v=J6BxKfCzxsw

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je bent de zangeres? Je zingt het met een karaoke-versie mee of met een live band? Op het moment van een instrumentaal intermezzo ligt de aandacht niet bij jou, dus zou ik als ik jou was de aandacht ook niet vragen. Kijk naar beneden, of naar een fictief punt achterin de zaal, luister goed naar wat er wordt gespeeld, voel de emotie die daaruit voorkomt of denk aan datgene waar het nummer over gaat. Je gezicht spreekt dan wel voor zich. Als je met een live band zingt, kun je natuurlijk naar de muzikanten kijken die op dat moment hun stinkende best doen. Natuurlijk niet als je de slappe lach van de pianist krijgt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat veel zangers/zangeressen doen is het publiek dan laten "wachten" op de climax. Licht wordt iets gedimt, geen afleiding en mensen worden nieuwsgierig naar hoe het nummer afloopt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus: niet erdoor heen zingen of neurien. Als het het laatste nummer is wat je zingt, en je wil toch iets doen tijdens het instrumentale gedeelte kan je het publiek ook alvast bedanken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(niet alle studio nummers worden ooit live gebracht)
Zolang jij "bij" het nummer blijft, meegaat met de muzikanten, dus in verbinding, merkt het publiek hetzelfde en zal gaan letten waar jij op let.
Dus ga niet voor de vorm maar de intentie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding