wordt van rauwe eieren drinken je stem mooier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.1K
Kimath
13 jaar geleden
ik denk dat je daar eerder ziek van word. waar heb je dit gehoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je erop??

Antwoorden (6)

Nee, dat is onzin.
Je stem is mooi van nature en door training, en niet door het eten van rauwe eieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een broodje aap-verhaal en dus niet waar. Ik zou me nog voor kunnen stellen dat het slijmerige eiwit een beetje verzacht als je een schorre keel hebt, maar een nachtegaaltje word je er niet van.

Aanleg en veel oefenen, daar krijg je een mooie stem van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals hier boven staat is het een broodje aapverhaal. je moet sowieso uitkijken met rauwe eieren ivm samonella.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus het kan wel...
Nee dat is wel een broodje aap verhaal, wel stond er dit op internet van de nrc:

Maar hoe zit het met je stem? Zou die misschien iets helderder kunnen? Of zou je nog mooier willen zingen dan je nu al doet? Dan moet je prei eten. In het oude Rome was dat al bekend bij Nero. Een niet zo aardige keizer die ook niet zo’n mooie stem had. Elke dag at hij prei, om daar verbetering in te brengen. Het is ook een heel eenvoudig recept. En heel Frans. Dan moet het wel goed zijn, want ze hebben daar heel heldere stemmen. Om de hele dag ‘Bonjour’ en ‘Bonsoir’ mee te roepen.

Je koopt twee preien. Buitenste schil en al het groen eraf. Alleen het wit overhouden. Goed kijken (met allebei je uienogen) of er geen zand aan of in is blijven zitten. In een pannetje met kokend water. Tien minuten. Water weg en prei koud laten worden. Op een mooie schaal leggen en er een mengsel van olijfolie en citroensap overheen gieten, waar je ook een beetje mosterd door hebt geroerd. Zo’n smakelijk dun papje noemen de Fransen een vinaigrette.

En die Nero, die had in plaats van veel prei veel meer uien moeten eten.”

Dit zijn allemaal 'theorieën'' ik geloof in het bovenstaande trouwens niet, en volgens mij is het nog nooit echt voedsel bewezen dat goed voor je stem is. Dit hangt van zoveel factoren af, je moet dan op zoveel dingen letten dat het ook heel moeilijk testen wordt bij de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rauwe eieren?? Nog nooit van gehoord...wel een mix, bv een ei in een glas cognac schijnt je stembanden te verzachten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet..