Ik wil mijn gitaar fretboard schoonmaken, maar ik heb geen speciale olie in huis. Kan ik massage-olie gebruiken?

Het klinkt misschien raar massage olie gebruiken, maar ik las op een site dat je geen water mocht gebruiken of middelen met wax, maar wel citroen extract ofzo iets...
Nu vroeg ik het aan mijn moeder, en gaf mij massage olie. Maar ik weet niet zeker of het goed is voor het fredboard, dit zijn de ingrediënten: Prunus Dulcis (sweet almond) oil, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil, limonene, citrus limonum (lemon) oil, citrus paradisi (grapefruit) oil, linalool, Citral, Geraniol. Zo staat het letterlijk er op. er zit dus citroen in, maar ik weet niet of het goed is.
http://www.muzique.com/schem/fret.htm dit is de bron waar ik het van heb.

Kan iemand mij helpen?
Mijn gitaar heeft een bruin/zwart fret board, op een Dean gitaar met Floyd Rose (geen idee of het wat uit maakt)

Meer vragen? ik beantwoord ze in de reacties

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.7K

Antwoorden (2)

Als ik jou was zou ik het niet doen. Massageolie bevat stoffen dat de plastic week kunnen maken, dus het kans is groot dat die laagje op het gitaar poreus wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je fretboard gelakt is hoef je geen olie te gebruiken.
(Dan gewoon lekker oppoetsen)
Anders gebruiken ze hiervoor z.g. "Lemon Oil".
Tja in massage olie zitten misschien ook bestandstdelen waarop je niet zit te wachten. In iedergeval niet nat maken en spullen gebruiken die lijm kunnen oplossen.
Ook geen wax en zo (meubelolie bijvoorbeeld :))
Als je gitaar je lief is zou ik gewoon een flesje (juiste) olie halen. Kun je ook ff mee vooruit. Suc6.