kan een mondharmonica tegen water?

ik deel met mijn vader een mondharmonica en soms wil ik die een beetje schoon maken. nu vroeg ik me af, als er water in een harmonica komt, is dat erg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.7K

Het beste antwoord

Aangezien adem ook voor een deel uit waterdamp bestaat, zou het moeten kunnen. Maar ik heb het ook nooit gedurfd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb een link gevonden. De plaatjes moeten voorzichtig met een wattenstaafje worden schoongemaakt, nadat je de kapjes hebt verwijderd. (zitten met een schroefje vast).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk niet dat je hem onderwater moet dompelen. Ik zou zoowies niet een mondharmonica delen, dit ivm met de hygiëne.. Anders zou ik hem met een lapje afnemen, mocht het n dure zijn. Maar ik denk niet dat je hem onder de kraan of onder water moet dompelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er op speelt wordt hij ook nat. Dus niet zo erg. Maar wel goed drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mondharmonica of 'smoelschuiver' zoals óók weleens genoemd, is natuurlijk tot bepaalde hoogte vochtbestendig. Natuurlijk moet hij weleens gereinigd worden ná al dat mondcontact, vóóral als je 'm deelt. Hoe, dat zie je op onderstaande afbeelding...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de basisschool speelde wij met de muziekles mondharmonica.
Om ze schoon te maken (de mondharmonica's) Moesten we voor het spelen onze mond spoelen met water.
Voor de zomervakantie werden ze allemaal in een grote pan met warm (niet kokend) water gedaan. dat even laten staan en schoon waren ze.