dj worden als 11 jarige

Heei ik ben 11 jaar en wil graag dj worden. Ik weet al veel van muziek. IK kijk elke dag naar tmf en hou ook vooral van house en ik ben een soort van lopende muziek encyclopedie :)

Maar ik wil graag een dj worden maar ik ben pas 11 jaar en heb niet veel geld. Ik zou willen beginnen met deze http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/hercules-dj-control-mp3-e2-midi-controller/product-details.html

En later nog met draaitafels. Na een half jaartje ofzoiets

Maar mijn vragen waren:

Hoe moet ik nou eigenlijk beginnen
Is het niet raar als ik als 13 jarige ga optreden ( doe ik pas als ik 13 ben )
Zijn er nog hele belangrijke dingen om op te letten

Moet ik nog iets van muziek rechten doen???
Hoe kan ik geld ermee verdienen
En zou ik mijn echte identiteit tonen of pas als ik wat beter ben???

Toegevoegd na 26 seconden:
Owjaa en mijn website is www.djaresda.webnode.com
en mijn youtube is www.youtube.com/DjAresDA

Toegevoegd na 48 seconden:
En mijn website is nog lang niet afff

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik zag de reacties van: je meot nog lang niet aan geld verdienen denken. Daar denk ik ook nog niet aan ik ben 11!!! Misschien voor later bijv als ik 16 ben ofzo maar dan heb ik alvast een plan enzoo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (9)

Om na mee te beginnen zou ik voor half 12 in bed gaan liggen als ik jou was!
En verder lekker beetje mixen op je computertje!
beetje keyboard spelen schijnt ook altijd te werken
En ja het is best wel awkward als een 13jarige gaat op treden maar begin met kinderfeestjes vn je zusje ofzoo ? Ten slotte moet een DJ alles kunnen draaien is het niet ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin! Een DJ kan een hele specifieke eigen stijl hebben. Tiesto draait toch ook geen hip-hop, en een Hip-hop DJ geen Tiesto. Kan wel, maar is alles behalve een must. En wat is er raar aan een 13 jarige die optreed. Juist te gek toch? En verder zeg ik maar niets meer, want dat wordt erg onvriendelijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor Half 12 laaattt -
Goed dat je zo enthousiast over je liefhebberij bent! Ik ben van mening dat je je nog veel verder kan ontwikkelen dan dat wat op YouTube staat als je je interesse iets breder laat worden dan alleen de huidige hits. Luister goed naar de muziek van 20 en 30 jaar geleden en haal daar eens samples uit die je tot in de kleinste puntjes kan ontleden en weer kan gebruiken.
Wat misschien het allerbelangrijkste is, is dat je een netwerk begint op te bouwen. Als je in je eigen creaties gelooft, zorg er dan voor dat mensen je muziek kunnen horen en je naam kennen. Dus eindeloos draaien op feestjes en sta open voor kritiek!
Denk nog niet aan geld verdienen, maar zie het als een hobby. Geld verdienen aan muziek komt misschien later wel, en wellicht wil je niet eens meedoen aan de commerciele kermis van TMF en anderen.
Succes ermee, en vooral veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is allereerst niet raar om vroeg met muziek te beginnen. maar toch wat tips:

-luister niet alleen naar Tmf, verbreed je muziekkennis veel meer. ken de oorsprong van de house. zorg ook dat je bekend bent met meerdere stijlen. zo kun je originele & goede samples nemen, en die mixen.

- zorg dat je een eigen stijl ontwikkelt. (lukt niet binnen een week, maar je moet er aan blijven werken)

- je netwerk uitbreiden. begin lokaal, op (kinder)feesten. zorg dat je een goede naam krijgt, en bouw je netwerk langzamerhand uit.

- je moet in het begin niet denken aan geld verdienen. je doet het omdat je het leuk vindt. (dat maakt je een muzikant) later, als je wat ouder bent, kun je ook de zakelijke kant erbij betrekken.

- je moet je muziek vastleggen, als het echt van jezelf is. of bij buma, of direct bij de belasting (dat is goedkoper)

- zorg dat je een instrument bespeeld. piano/keyboard is handig. zo kun je een melodie echt uitwerken, in plaats van alles direct op de computer. (handig als je echt je eigen platen gaat maken)

dit is een begin. veel succes ermee!
en als er vragen zijn, dan hoor ik het wel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dj worden gaat over het leren draaien, leren mixen en het publiek aanvoelen en een climax opbouwen. Hiervoor moet je een passie hebben voor dance muziek en mensen een onvergetelijke avond willen bezorgen.

Tot je 13 jaar bent moet je vooral doorgaan met heel veel over muziek te leren.
Het is belangrijk om zoveel mogelijk naar verschillende platen - cd's - te luisteren. Zo krijg je een idee wat verschillende stijlen zijn wat voor mensen tussen verschillende stijlen in doen en hoe muziek is opgebouwd.

En klusjes doen en sparen om apparatuur te kopen.

Er is een DJ academy: misschien later iets voor jou.
http://www.djacademy.nl/?gclid=COejsOmjgaYCFRgz3godLWDopg

Of een cursus:
http://www.djschool-spinners.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier eens:

http://djworden.com/

Te veel informatie om hier te plakken. :)

Succes .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buzz Fuzz begon op zijn vijfde met mixen. Optreden komt vanzelf, daar moet je je niet druk om maken, op een bepaald moment ben je trots dat je iets kan (en terecht), je laat het iemand horen en die vraagt vanzelf of je op zin/haar feestje de muziek wilt doen. Zo rol je er vanzelf een beetje in.
Leren mixen doe je niet op de computer, zoals hierboven ergens geantwoord, dat is denk ik ook niet wat je wilt. Je kunt al een heel eind komen met twee oude cd spelers, een hele hoop muziek, een mixer en eventueel een oude bandrecorder. (Misschien dat je ouders of buren die nog hebben..erg leuk om iets mee te doen.) Als je aan het oefenen bent is het niet zo van belang of de muziek gebrand is of niet. Je wilt vanzelf het origineel wel als DJ, maar geld is en blijft een issue en je wilt gewoon veel keus hebben. Als je echt gaat optreden in openbare gelegenheden ben je verplicht het origineel te hebben.Doordat je de cd of plaat koopt, koop je tegelijkertijd de muziekrechten. Dat zit bij de prijs in. (Geld niet voor video materiaal). Je zou er voor kunnen kiezen, zolang je met cd's draait. Om het te kopen via I-tunes, zodat je het wel echt bezit, maar je eigen muziek lijst samen kan stellen en niet met een cd zit vol met muziek die je niet nodig bent. Ten tweede kun je bij het branden ervoor kiezen ruimte te laten tussen de nummers, dat is wel handig met draaien.
Kijk eens op www.music-store.de voor DJ-gear. Merken als behringer zijn relatief goedkoop en wel heel goed qua kwaliteit. De winkel zit wel in Duitsland maar ik bestel er zelf ook, omdat het in Duitsland nu eenmaal goedkoper is met een garantie van minimaal drie jaar. Verder moet je gewoon lekker doen wat je zelf denkt dat goed is. Misschien op you-tube filmpjes op zoeken van goede DJ's en kijken hoe ze bezig zijn, zo kun je misschien leuke trucjes oppikken. Platen kun je ook heel goed tweede hands aanschaffen. ook omdat de mooiste nummers er soms niet meer neiuw zijn. Kijk eens op E-Bay of marktplaats. Wel samen met een volwassene, want onde de zestien mag je nog niet handellen. Heel veel plezier en denk niet te moeilijk. Je enthiousiasme en passie is het belangrijkste van alles en daar heb je genoeg van. Laat je niet ontmoedigen, je bent nu lekker jong en kunt daardoor nog veel en sneller leren. kan jij op je 16e al alles wat de rest nog leren moet. Mooi toch?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buzzfuzz...hardcore dj????
klassieker :) +
Weet je uberhaupt al of je muziek wil gaan maken of gaan draaien? Wat je ook doet, zorg dat je het de komende paar jaar goed onder de knie krijgt, en ga dan op schoolfeestjes en familieverjaardagen draaien.

Geef niet te veel geld uit aan dezelfde apparaten: Nu wil je een (goedkope) MIDI controller kopen, en als je echt meer wil, koop je bijvoorbeeld een draaitafel, een microfoon, kooptelefoon, etc. maar niet allemaal tegelijk, mocht dit maar een tijdelijke hobby zijn.

Volgens mij is Hercules een prima beginnersmerk, net als bijvoorbeeld JB Systems, ook te koop bij dezelfde webshop
http://www.bax-shop.nl/jb-systems/bekijk-alle-producten.html

Verder gewoon vooral doen wat je zelf wil, en aangezien je nu lekker enthousiast bent er spelenderwijs veel van genieten en leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aller eerst zou ik als ik jou was naar een dj store gaan en geen webshop gebruiken. En dat waarvan je de link geeft ziet mij er goedkoop uit. Ik zelf heb alles van JB-systems redelijk prijzig maar wel goede kwaliteit. dan kan je best een usb mixer nemen. (kan je snel pc aankoppelen). en dan heb je de keuze tussen cd spelers en vinyl spelers een tip geef iets meer geld uit en je hebt beter materiaal.

van rechten met je je niets aantrekken zolang je bij je thuis in de kelder ofzo speelt en ga je eenmaal optreden moet de organisatie normaal de rechten betalen wel is het dan aan te raden liedje LEGAAL te downloaden.

Geld is zeker te verdienen maar dan moet je geluk hebben. Het beste wat je kan doen is ene tijdje meelopen met een "bekendere" DJ en daar bekender worden+bijleren.

Dus kortom geef meer geld uit = beter materiaal
en laat je geen versterken en boxen van 500 Watt aansmeren. Want dat is vééél te veel voor thuis gebruik (teveel kan nooit volgens somige maar dan krijg je gehoorschade) natuurlijk als je buitens huis gaat heb je sterkere versterkers enzo nodig :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal jullie zegge we zoeken nog djs op radio cobra dus www.radio-cobra.nl als je alles voor lkaar hebt kom eens kijken