Is de liedje "notice me" met de akoestische gitaar of klassieke/spaanse gitaar gespeeld? Zie video link hieronder (doorspoelen naar 0:30)

Video doorspoelen naar 0:30.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HET liedje ;-)

Het beste antwoord

Het is nogal vaag, een klassieke Spaanse gitaar heeft nylon snaren (waarvan twee of drie, meestal drie, bekleed zijn met metaal), in oudere modellen en in sommige bijzondere situaties zijn de snaren nog van een natuurlijk materiaal gemaakt (bijvoorbeeld van darmen of ander dierlijk materiaal).

De gitaar die in het filmpje voorkomt is zo te zien een Spaanse gitaar, dus met nylon snaren.

Het geluid dat je hoort zodra het liedje gespeeld wordt klinkt echter anders dan een Spaanse gitaar zou klinken met die nylon snaren, het geluid klinkt naar dat van een Western-gitaar, die heeft zes stalen snaren, een en ander maakt natuurlijk nogal uit voor het uiteindelijke geluid.

Ik zeg dus dat ze het nummer waarschijnlijk in de studio hebben opgenomen met een Western-gitaar, al dan niet versterkt, of voorzien van een losse microfoon, maar in de video gebruiken ze een Spaanse gitaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Akoestisch. Maar een Spaanse gitaar is ook akoestisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is sowieso een akoestische gitaar!

Je hebt twee soorten:
- Spaanse gitaar (klassieke gitaar ook wel)
- Western gitaar

Dit is de Spaanse versie in het filmpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ziet is een spaanse gitaar, maar hij klinkt als een western, de onderste 3 snaren zijn NIET van nylon, dat is wat ik hoor, dus of er zitten alleen maar metalen snaren op of het filmpje is gedubbed (geluid ergens anders opgenomen en er later onder gezet, hoor de volheid van het geluid maar eens, en nergens is een microfoon te bekennen)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ja dit is gedubbed, er klopt niks van wat met wat je ziet en met wat je hoort. oftewel dit is met een western gitaar opgenomen, en er later onder geplakt.