Hoe kun je je stem harder laten klinken met of zonder microfoon? (zang)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je de film "Sister Act" eens kijken. Hierin is een leuk fragment waarin iemand met een piep stemmetje leert om een goede stem op te zetten. Het is ook sowieso wel een leuke veel (het muziek gedeelte dan).

Het beste antwoord

Plant je voeten in de aarde;
haal zeer diep adem;
laat je huig omhoog komen (alsof je gaapt);
kantel je bekken een beetje;
breng je middenrif naar beneden;
probeer resonance te krijgen in je geluid;
werk via je middenrif en nooit via je keel;
oefen geruime tijd de spieren die nodig zijn om een krachtig geluid voort te brengen;
zorg voor een topconditie;
word niet (weinig) verkouden; (goed kleden)
rook niet;
drink niet;
praat niet met hoge adem;
blijf ademen via de buik;
vermijd rokerige ruimtes;
eet zoute haring met ui;
kauw op gedroogde bruine bonen;
drink geen melk;
eet geen chocolade;
enzovoort
enzovoort......

En kom erachter dat zanglessen helpen kunnen. Want je vergeet subiet 9 van de 10 voorwaarden.
Een stem meer volume, kleur of ' gevoel' geven is een kwestie van kennis (scholing) en vooral DOORZETTINGSVERMOGEN zal eventueel resultaat geven.

Het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat vereist techniek, longinhoud en kracht.
Met de juiste zangtechnieken kun je leren om harder of zachter te zingen zonder dat het onzuiver wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volume in je stem aanbrengen heeft alles te maken met ademsteun.
Als je geen goede ademtechniek hebt geleerd, zing je veelal vanuit je borstkas en keel. Hiermee kun je je volume niet goed 'regelen'. Bovendien loop je kans op het beschadigen van je stembanden.

Een goede ademsteun- en techniek is te leren.
Het heeft te maken met ademen vanuit je middenrif, en is niet zo 123 uit te leggen.
Je moet het leren voelen.
Ik raad je aan een cursus of workshop te volgen op het gebied van stembeheersing en ademtechniek.