Volgens mij is daar niet echt een naam voor en is het ook gewoon 'zingen'. Er zijn wel zangoefeningen waarbij je zingt zonder tekst. Dit wordt solfège genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

word ook wel angel choir (engelen koor) genoemd.
veel gothic metal bands maken daar gebruik van.
zoals within temptation.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
solfège is een van de thermen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Solf%C3%A8ge

neurien is het niet echt omdat de mond dan gesloten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij jazz noemen ze het scatten

http://www.encyclo.nl/begrip/Scatten
1.Scatten
Door te scatten kunnen vocalisten met hun stem improviseren als een instrument. Letterlijk vertaald betekent `to scat`: het zingen van betekenisloze woorden. De vocalisten gebruiken vaak eenlettergrepige klanken als `dwee`, `da` `ool`, `bop`, `bam`. Wie de uitvinder van scat is, is niet duidelijk. Wel is bekend dat Louis Armstrong degene is geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Instrumental

Het heet instrumental
en alleen de zang heet acapella

Dit gebruik ik als ik ga remixennnn

Kijk als je dan bijv een instrumental mixt met een andere acapella krijg je iets leuks kijk maar www.youtube.com/DjAresDA

Of bedoel je niet de muziek zonder text?