Hoe zet ik een MP3 over naar een normaal bestand?

Ik heb een MP3 bestand van een liedje die mijn dochter graag op school wil laten horen, maar daar kunnen ze geen MP3´s afspelen, hoe zet ik dit eenvoudig om, en kom op he ik ben een vrouw (niet blont) dus niet te veel ingewikkelde termen en dingen.

En inderdaad ik bedoel een CD, bedankt alvast.

ow en BlonT is een grapje, komt volgens mij uit een mop van zo'n invullijst.... misschien toch wat blonde lokken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is idd wel echt blond haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tnx...

Het beste antwoord

euh....Blond, maar okee.

Een MP3'tje omzetten is afhankelijk van waarnaartoe. Ik ga voor het gemak er vanuit dat je dit op een cd wilt zetten (cd-spelers hebben we gelukkig overal nog, al dan niet in een computer).

Een MP3 bestand is inderdaad niet altijd speelbaar, maar als je een tooltje als Nero Burning Rom of CD Burner XP Pro hebt, kun je dit bestand makkelijk opslaan als een gewoon CD nummer. Namelijk door in het programma te kiezen voor 'Audio CD aanmaken' en dan het bestandje erin te slepen. Daarna kies je voor branden en als de juiste 'conversie'-invoegingen zijn geinstalleerd, zal Nero, of CD Burner het bestand naar de CD schrijven zodat het een gewone muziek cd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt het met het programma Switch doen (gratis downloaden van internet), en dan het bestand kiezen en als uitvoer bestand .wav kiezen, op 'convert' klikken (geloof ik) dan kun je het op een CD branden en deze afspelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe wilt u die laten horen?

-via de radio?
-via de computer?

Mp3 bestandjes kunt u ook branden op een CD en ook zeker afspelen met de computer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet blonT? Weet je het zeker?

Met de gewone windows mediaplayer heb je een optie om het normale bestand MP3 te branden op een audio-cd. Ik zit even op m'n werk en kan het niet 1-op-1 meedoen. Maar uit mijn hoofd:
Het bestand kopieren naar een leeg schijfje, daar herkent windows dat het een MP3 bestand betreft en zal als optie geven "audio cd". Dit lijkt me de makkelijkste uitleg.

....ik ga er vanuit dat je met "normaal bestand" een geluids cd bedoelt? Sommige cd spelers kunnen echter geen gebrande cd's afspelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ook wilt doen, jou .mp3 bestandje, moet een .wav bestandje noemen. Het moet dus geconverteerd worden van .mp3 naar .wav. In dit geval zal het geconverteerde (nieuwe bestand) ca. 10 keer groter zijn als als het oude (als mp3 bestand 4Mb was, wordt nieuwe wav bestand ca. 40Mb).
Voor het converteren zijn verschillende programmaatjes. Op vrijwel iedere pc staat wel een brandprogramma waarmee je dit kunt doen. Je hoeft het niet perse te branden, je kunt het ook gewoon converteren op je harde schijf, zodat je het later op bv. een usb-stick kunt kopieeren.

Toegevoegd op 03-06-2009 14:34:16
Hieronder een link voor het downloaden van zo'n programmaatje en een korte uitleg.

Toegevoegd op 03-06-2009 14:35:45
Of zoek op Google naar "converteren van mp3 naar wav" en je krijgt nog veel meer mogelijkheden als alternatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft ze niet 'over te zetten naar een normaal bestand'. Sluit de audiokabel van een paar PC-speakertjes op de betreffende school rechtstreeks aan op de MP3-speler en... klaar!! (De stroom krijgen verreweg de meeste speakertjes dan van een stopcontact.)

Toegevoegd op 03-06-2009 14:39:49
(Dus de kabel met 't groene stekkertje in de MP3-speler steken.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat dacht ik inderdaad ook, dit is veeeeeel makkelijker dan alle andere opties, gewoon een mp3speler en een kabeltje en je bent klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Beste Antwoord.
Geen zinnig mens gaat nog zitten modderen met CDs .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben al blij dat er een cd mee kan, voor hetzelfde geld moest het met een casettebandje.
Maak een audio-cd van je mp3... In alle brandprogramma´s kun je dat vinden... Het voordeel is ook nog dat hij meteen op de juiste plek aanloopt en stopt als hij klaar is...

Dus maak er aan audio-cd van... kijk in de opties van je brandprogramma hoe dat kan... Even puzzelen maar dan heb je ook wat...