Wie weet hier mooie muziek bij?

Orpheus klimt van het rijk van de Doden (de Onderwereld) omhoog naar het land der Levenden. Hij heeft de liefde van zijn leven vlak achter zich, maar hij mag niet naar haar omkijken tot ze boven zijn, omdat zij anders -opnieuw- zal sterven.
Hij klemt zijn vuisten, kijkt strak naar de grond. Bij iedere stap komt hij dichter bij hun verlossing. Bij iedere stap wordt hij heviger gekweld door het verbod.

In de liefde laten we ons leiden door ons hart, en niet door ons verstand. Orpheus kan de warmte van het zonlicht al voelen maar kan zijn kwelling niet langer verdragen. Hij kijkt om - en in een flits daalt zijn vrouw weer af naar de Doden, ditmaal voor eeuwig.

Toegevoegd na 4 uur:
*note* Ik zal, omdat dit een vraag is waarbij smaak stiekem toch wel een rol speelt, geen plussen noch minnen uitdelen. Alleen een beste antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik vind dit er wel goed bij passen, hoeft natuurlijk niet per sé het begin te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

je zou dit muziek stuk erbij kunnen draaien.. heel toevallig is het ook orpheus...

http://www.youtube.com/watch?v=y4hs7vW8SV0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Carmina Burana van Carl Orff of Also sprach Zarathustra van Richard Strauss.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'In the hall of the mountain king' van Grieg.
Zie link hieronder.

Toegevoegd na 1 uur:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xrIYT-MrVaI[/youtube]

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=xrIYT-MrVaI
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien is dit wat erbij past. Een stabat mater is geschreven over het verdriet wat Maria had nav het sterven van christus. Maar als ik dit zo lees kan past het er ook bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conquest of Paradise?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het requiem van Mozart aanbevelen:

Toegevoegd na 15 minuten:
Luister vooral eens naar het Dies Irae op 5:00 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste deel uit de tweede symfonie van Gustav Mahler: Totenfeier. Dat is een donker gekleurde dodenmars. Het heeft in grote lijnen de sonatevorm (expositie - doorwerking - reprise - coda). Het meest opmerkelijke thema is het door de lage strijkers ingezette ‘doodsthema’ in een afwisselend gepuncteerd en triolen ritme. Dit thema is een soort grondzee, waarvan de invloed bijna altijd wel merkbaar is. Een ander opmerkelijk thema dat in de loop van het deel opduikt is het ‘Dies Irae" uit de Gregoriaanse requiemmis, een thema dat door tal van componisten is gebruikt om dood en vergankelijkheid uit te drukken. Het deel besluit met een chromatische rush naar beneden, eindigend in doffe pizzicati, als kluiten aarde die op een doodskist vallen.
Amadea
13 jaar geleden
Dit is een klaaglied uit de opera "Orpheus et Euridice" van Christoph Willibald von Gluck (1714-1784), een prachtige opera. Het lied heet "J'ai perdu mom Euridice". (Ik heb mijn Euridice verloren).
http://www.youtube.com/watch?v=umzgovi_bUY

Hier nog een andere melodie uit die opera:
http//www.youtube.com/watch?v=U4owiXz_jU0
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Er zijn nog zoveel muziekstukken over Orpheus (Orfeo) en Euridice, o.a. van Händel en Monteverdi.
zondag
13 jaar geleden
Sorry, zat een beetje te suffen. Händel moet Haydn zijn.
O, dus je wilt er een beat erbij? Dan ga je naar: http://www.shadowville.com/303/genres/rnb-beats/the-final-stage
Of dit is een goede beat: http://www.shadowville.com/1052/genres/rnb-beats/all-cried-out
Of dit is een goede beat: http://www.shadowville.com/321/genres/underground-beats/alone-again
Ze zijn allemaal wel goede beaten voor dat liedje, maar je moet nu kiezen ! xD (Ik maak het nog moeilijker voor je xD Haha ! xD , nee hoor grapje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik het dit las moest ik denken aan Guns and Roses met Novemberrain. En dan de gitaar solo bij de flits.
13 jaar geleden
Wat dacht je van Lilium?
Dat is de titelsong van Elfen Lied, een anime..