Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe neem je zelf een lied op?

Ik heb zelf een aantal liedjes geschreven en ik zou er ook graag iets mee willen doen. Ik heb geen instrumenten en doe het geheel alleen, gebruik gewoon een lied zonder tekst van internet. Ik plak er dan mijn eigen tekst aan vast.

Als ik dit zo opneem met de computer, dan krijg je amateuristisch slechte kwaliteit. Hoe kun je gewoon een lied opnemen, zodat je de muziek en de tekst heel duidelijk hoort?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik neem even een paar dingen aan.
1. Muziek heb je (in goede kwaliteit) gedownload van internet. (Zonder zang dus)
2. Jou stem heb met een goede microfoon in goede kwaliteit op een apart spoor opgenomen.
Nou komt het op mixen aan. (Onderschatte kunst)
En dan bedoel ik niet DJ mixen maar geluid mixen.
Dus zorgen dat geluid (klank) en volume van muziek en stem op elkaar afgestemd worden tot één geheel.
Dat kun je niet op internet leren.
Maar als je 1 en 2 wel goed heb gedaan zijn er vast mensen welke het mixen voor je willen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt dan een muziek editor nodig, bijvoorbeeld Adobe Audition. Ook heb je een instrumentaal nummer nodig welke je eerst inlaad, daarna neem je je stem op terwijl je met een koptelefoon de muziek terugluistert. Je hebt dan 2 sporen welke je nog kan afmixen of een klein beetje kan verschuiven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag eens na bij een oefenruimte voor muzikanten bij je in de buurt. Die verhuren de geluidsdichte ruimte, microfoons en opnameapparatuur die je nodig hebt voor zoiets. En is meestal niet erg duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding