Ik heb wel eens gehoord dat men haren van de staart van een paard gebruikt voor een viool. Kan dat ook met mensenharen?

Is het haar van een paardenstaart veel anders dan het haar van een meisje met een paardenstaart?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Het beste antwoord

De haren van een paardenstaart worden niet gebruikt voor een viool maar voor een strijkstok.
De haren van een mens zijn daar te dun voor en zouden veel te snel breken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach ja, de strijkstok natuurlijk, +.
Maar wat zit er dan precies op de viool, waar met de stijkstok over gestreken wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn snaren. Die worden gemaakt van schapendarm, teflon, nylon, perlon, titanium, staal, carbon, zilver, goud of natuurzijde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keus genoeg zo te horen...

Andere antwoorden (2)

paardenhaar is veel steviger en breekt niet zo snel.
mensenhaar breekt veel eerder.
13 jaar geleden
Het is idd haar van de staart van een paard, dat is vrij dik en stevig haar. Voordat je er een snaar mee kan aanstrijken moet het eerst met hars bewerkt worden, om het stroef te maken. Dan heeft het goed "grip" op de snaar.