Wie zijn (is) de belangrijkste in het genre jazz?

wie zou j écht moeten kennen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

de oude generatie. miles davis herbie hancock art blakey dizzy gillespie charlie parker oscar peterson bill evans buddy rich ella fitzgerald de wat nieuwere generatie. brad mehldau christian scott michiel borstlap Esbjorn svensson (helaas overleden, maar zeker een aanrader) maar het blijft natuurlijk ook smaak. of je meer van de bebop houdt, of van de wat modernere jazz. maar ik heb rekening gehouden met de invloed op de jazzwereld van die personen.

Charles Mingus en Miles Davis Eigenlijk vind ik dat je het zelf mag weten, wat jij mooi vind. Jazz is een zeer vrije muziekstijl. Toegevoegd na 1 uur: Mooie (modernere) jazz http://www.myspace.com/3iomusic/music/songs/c%27E.S.T.-la-vie-58055507

aanbevelenswaard vind ik sonny rollins, herbie hancock, miles davis, en binnen nederland the new cool collective (benjamin herman) en michiel borstlap Toegevoegd na 8 minuten: erik vloeimans en michiel braam zijn nog twee heel goede nl jazz artiesten!

Wie je nog meer zou moeten kennen, zijn: Duke Ellington Charlie Parker John Coltrane Dizzy Gillespie

Nina Simone natuurlijk ook, niet te vergeten!

Er zijn honderden genres! Wat het belangrijkste is dat bepaal je zelf; is afhankelijk van te veel factoren. Maar volgens wikipedia zijn dit de belangrijkste (hoofd-)stromingen: Dixieland New Orleans Boogiewoogie Swing Harlem jump Bebop Revival Cooljazz West Coast East coast Hard Bop Soul jazz Free jazz Fusion Neobop *en wat er in het heden allemaal speelt, zoals in deze filmpjes*

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100