Er zit een ENORM verschil tussen hardcore en post-hardcore. Waarom heet het dan toch hetzelfde? Waar is dit verschil trouwens ontstaan?

Hardcore is die overdreven gecomputeriseerde baselijnen, post-hardcore is punk-achtig (Rise Against, Thrice)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet weten. Voor mij is het allemaal herrie. Is er verschil dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is duidelijk dat je niet van de wat hardere muziek houdt, maar waarom dan hierop toch reageren? Lijkt beetje op het youtubegedrag van mensen die Justib Bieber afkraken bij totaal andere video's.

Het beste antwoord

Hardcore is een algemene benaming die gebruikt wordt in verschillende muziekstijlen.

Hardcore punk, wat jij waarschijnlijk bedoeld is een "hardere versie" van de "normale" metalmuziek.

Hardcore house, is de hardere versie van dance muziek

Hardcore rap, is weer een harde vorm van rapmuziek met harde basgeluiden.

Hoe het zit met punk en rap dat weet ik niet, echter binnen de house scene zijn er ook weer genoeg verschillende hardcore stylen.

Ik twijfel er niet over dat dat bij de punk versie dus ook zo is.

Het ontstaat zo omdat muziek zich ontwikkeld en dus ook deze kanten van de muziek. met Post-hardcore wordt simpelweg bedoeld de hardcore punk van "vroeger"

Zo kent de hardcore house een vergelijkbare: early hardcore of old skool variant.

Het heet hetzelfde omdat het vanuit hetzelfde is ontstaan en nog steeds overeenkomsten kent.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik luister het niet zo heel veel.
maar hier een link die je verder helpt. het is in het engels, maar ik hoop dat je daar geen probleem mee hebt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Post-hardcore