In welke genre zou je deze muziek plaatsen?

http://www.youtube.com/watch?v=O7WEd7I38_c

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krijg nou wat!
Naast google doet ook youtube het bij mij op dit moment niet. Post anders de artiest en titel even, ben best benieuwd waar Naatje naar luistert..
Antoni
14 jaar geleden
Nitin Sawhney - Homelands
Antoni
14 jaar geleden
Naatje, jouw vraag is ook gesteld op deze website: http://www.last.fm/group/Nitin+Sawhney/forum/18962/_/28771
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antoni,
In het desbetreffende nummer herken ik weinig trip-hop of electronische invloeden. Club & Dance al helemaal niet. (zoals ze op dat forum omschrijven) World kan ik me wel begrijpen..
Antoni
14 jaar geleden
Op de website wordt eigenlijk ook alle muziek van deze artiest besproken. Misschien had ik preciezer moeten zijn. Op de website is de vraag gesteld bij welk genre de artiest hoort, niet specifiek het liedje "Homelands", dus de genoemde genres zullen gelden voor andere liedjes van deze artiest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jinx: Nithin Sawney ...Homelands...(maar dan krijg je misschien een andere versie, er zijn er wel 100...maar die link die ik stuur is echt de mooiste)
een soort mix tussen Arabisch en Gypsy Kings ofzo...erg mooi kan het alleen niet plaatsen in een genre...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Antoni..ja maar op die site zit ik niet...ik zit op deze site en heb allen via youtube de link gegeven..ik ga niet alle forums af voor die vraag..daarom zit ik op GV ;-)
Antoni
14 jaar geleden
Naatje, ik gaf die link alleen omdat het leuk is om te lezen dat anderen deze artiest ook niet echt kunnen plaatsen in een genre. Het is erg grappig om in de antwoorden op die site te zien dat er veel verschillende genres worden genoemd. Je hebt dus een hele goeie vraag gesteld!

Het beste antwoord

In de tekst onderin de clip staat: Future Asian Beat. Is dat een genre?

Toegevoegd op 27-05-2009 23:52:48
Dit staat te lezen op de website http://en.wikipedia.org/wiki/Nitin_Sawhney :

"Nitin Sawhney (born 1964) is an Indian-British musician, producer and composer. His critically-acclaimed work combines Asian and other worldwide influences with elements of jazz and electronica and often explores themes such as multiculturalism, politics and spirituality."

Dan kom ik voorlopig niet verder dan de weinigzeggende naam: "Fusion".
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij bent goed met de muziek vragen +1
Antoni
14 jaar geleden
bailey, dankjewel voor het compliment. Ik ben overigens zelf niet zo tevreden over mijn antwoord op deze vraag. Daarom schrijf ik ook dat ik een voorlopig antwoord geef.

Andere antwoorden (3)

Leuk nummertje. Ondanks dat youtube het bij mij op dit moment het niet doet, heb ik hem dankzij jou reactie toch kunnen vinden.

Ik zal het onder het genre Folk plaatsen.

Toegevoegd op 27-05-2009 23:59:26
of avant-garde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar misschien heb je niet de versie gehoord van de link die ik stuurde...dat is juist de mooiste....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ jinx..welke versie heb je trouwens geluisterd?
het is een vreemde mix tussen folks hip/hop en een ballad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het lekker breed laten en het wereld-muziek noemen.