Hoe komt het dat bands als U2 heel veel verdienen maar er weinig mensen zijn die ze echt leuk vindenl fans ?

Toegevoegd na 44 seconden:
Sorry l fans was een tik fout

Toegevoegd na 13 uur:
beste antwoorders. Ik ben weldegelijk een u2 fan! Misschien is het omdat ze een kleinere groep mensen hebben die totaal fan zijn dat ze populair blijven maar veel mensen in mijn omgeving (die is uitgebreid) weet niet eens wie ze zijn of vinden ze stom. Dat snap ik niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Bands als U2 (Beatles, Rolling Stones) bestaan al heel lang, hebben een flink repertoire aan hits opgebouwd en vangen nog steeds de royalty's als een van hun nummers wordt gedraaid op de radio, wordt uitgevoerd door een (cover-)band, wordt opgenomen of op een of andere manier wordt gebruikt. Omdat U2 een unieke band is met een unieke sound, wordt hun muziek veelvuldig gebruikt. Dus dan maakt het niet zoveel uit hoeveel mensen hun muziek leuk vinden. Als het gebruikt wordt, is het: KASSA!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat er heel veel mensen wel houden van U2
maar bedenk ook dat elke keer dat er een liedje van hen gedraaid wordt op de radio ze ook een bedrag krijgen

en misschien hebben ze ooit in een reclamespotje meegedaan
dus ook de dingen die ze erbij doen naast het zingen brengen geld op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze doen stadiontour na stadiontour en dat kunnen ze blijven doen totdat ze overal zijn geweest. En dan kunnen ze weer opnieuw beginnen. En elke keer zal het helemaal uitverkocht zijn...

Dus wellicht klopt je bewering (die waarschijnlijk gebaseerd is op jezelf en drie mensen in je omgeving) niet helemaal?

Toegevoegd na 8 uur:
Ze hebben overigens een redelijk belangrijke plaats in de recente muziekgeschiedenis met zeer hoog genoteerde nummers als Sunday Bloody Sunday, With Or Without You en One.

Persoonlijk vind ik October trouwens prachtig.

Maar goed, als jij liever luistert naar de top 40 met de troep van tegenwoordig, dan moet je dat geheel zelf weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij maak je een klein denkfoutje: er zijn heel veel hele trouwe U2-fans die alle concerten aflopen en braaf alle cd's en dvd's kopen. Misschien zijn ze in jouw directe omgeving niet zo dik gezaaid, maar als je gaat kijken bij de wat 'oudere jongeren' kom je ze bij bosjes tegen.

Het grappige is dat mensen die in de jaren '80 fan van U2 waren, dat nu vaak nog steeds zijn, en er ook nog steeds jonge fans bijkomen. Zodoende heeft U2 een enorme 'fanbase' en zijn alle concerten keer op keer uitverkocht. Bovendien zijn ze live erg goed.