De commerciele zenders versnellen de aftiteling of laten hem helemaal weg, omdat dat zendtijd kost en zendtijd is duur. Daar kan ook betaalde reclame in. De aftiteling van films is oorspronkelijk bedoeld voor de vertoning in de bioscoop en de omroepen zijn dan ook niet verplicht om hem helemaal uit te laten lopen of op normale snelheid te laten zien.

Sommige commerciele omroepen maken het wel héél bont: ze vergeten dat er aftitelingen zijn die onlosmakelijk deel uitmaken van de film of knippen zelfs de laatste paar seconden van de de film af. Heel ergerlijk als de clou net in die laatste paar seconden valt. Grappig genoeg is dit meestal bij SBS6, de omroep die verder denkt dat half Nederland geheugenverlies heeft en na elke reclame de laatste 10 seconden van voor de reclame nog 'n keer uitzendt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aaarghh..ja dat laatste is héél irritant..!

Andere antwoorden (5)

k dacht bijna dat je ondertiteling bedoelde ;)
zou bijna zeggen nieuwe bril nodig ??
of bijscholing :)
Aftitelingen even nadruk er op leggen
zijn de eind titels van films.

Niemand heeft daar echt interesse voor en zijn ook meer juridische verwijzingen om rechten enzo duidelijk te maken
dus niet voor het algemene publiek van belang.
maar als je er echt interesse voor hebt op video of dvd zit de pauze knop
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen min van mij maar wel dit
de aftiteling vermeld waardevolle info
over spelers, muziek, decor
best interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil ook vaak weten wie de muziek gemaakt heeft of uit welke 'stal' de special effects komen.
Omdat zendtijd duur is. Het zijn dan ook niet sommige aftitelingen, maar bijna alle aftitelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de aftiteling staan namen van mensen of bedrijven die verplicht moeten worden genoemd.
de meeste mensen kijken daar toch niet naar
dus dan maar snel dan zijn ze eerder klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe sneller de aftiteling verloopt, hoe minder kostbare zendtijd er verloren gaat. Overigens gaat de aftiteling bij de publiekszenders wel normaal, alleen de commerciële zenders spanderen er zo min mogelijk tijd aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat er zoveel verschillende mensen hebben meegedaan, dat er te veel zijn om ze allemaal op te noemen, dan heb s,avonds nog bezig!