Zijn er scènes in de film Brüno die niet geschikt zijn voor kinderen ?

Mijn dochtertje van 12 is met een vriendinnetje naar "Brüno" gaan zien. Ze zei me dat het een afschuwelijke film was. Ik denk dat er scènes zijn die nog niet geschikt waren voor haar maar weet niet of er iets te vergaande zaken worden getoond, doch de film is normaal geschikt vanaf de leeftijd van 12.

14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ligt toch echt aan wat een kind gewend is de ene 11 jarige kan al makellijk 16+ films kijken als iemand van 17-18 al bang wordt van 12+ films. Maar je hoeft niet bang te zijn voor geweld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

'Bruno' is door de keuringscommissie geschikt bevonden voor kinderen vanaf 12 jaar. Wegens enkele expliciete scènes zijn veel ouders echter van mening dat de film KNT (kinderen niet toegelaten) had moeten bestempeld worden. Dat zou willen zeggen dat niemand onder de 16 jaar de film zou mogen gaan bekijken.
Ook in andere landen zijn er leeftijdsgrenzen op de film geplakt. In de VS moet je 17 zijn om de prent te zien, in het Verenigd Koninkrijk is een deels gecensureerde versie voorzien voor 15-18-jarigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De term KNT komt overigens uit Belgie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De film kan dan qua geweld en dergelijke geschikt zijn voor alle leeftijden (want dat is het enige war de keuring naar kijkt), maar voor een kind van 12 lijkt me geen enkele film van Sacha Baron Cohen echt geschikt. Sowieso snappen ze vermoedelijk een groot deel van de humor al niet en vragen sommige dingen zo veel voorkennis die je niet in een minuut kunt uitleggen, dat de hele film vermoedelijk als los zand aan elkaar hangt.

Hoe kan een kind van 12 begrijpen waarom een zwart publiek in een talkshow zo ongeveer hysterisch wordt wanneer hij aankondigt zijn kind een leuke Afro-amerikaanse naam te geven, OJ. Daar moet het eerst zo ongeveer een boek over lezen, en dat zal op die leeftijd nog weinig boeien.
Sowieso is zijn humor vaak op het randje (en vaak ook ver erover) van de goede smaak. Mijn dochter zou er best heen mogen als ze wil, daar niet van, maar ik geloof niet dat ze de avond van d'r leven zou hebben. Of ze moet net die avond verkering krijgen met haar eerste vriendje ; dan maakt de film zelf geen donder meer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik kan er soms best om lachen, maar mijn soort films is het in de regel niet. Maar mijn smaak is ook niet altijd goede smaak hoor. Leedvermaak en vermaak ten koste van anderen horen in de definitie gewoon niet bij ' goede smaak' , dat staat helemaal los van MIJN smaak. Mensen beledigen en schofferen is wel helemaal zijn stijl.
De goede smaak betekent niks meer en niks minder dan dat het een soort humor betreft die niemand (!) schaadt. Vaak is dat trouwens best onleuke humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toon Hermans bijvoorbeeld is het schoolvoorbeeld van goede smaak ; zelf kan ik er werkelijk nog geen glimlachje om krijgen vandaag de dag, zo saai, maar voldoet wel aan de norm goede smaak. Of Herman Finkers (die ik dan weer wel leuk vind). Een Hans Teeuwen of een Youp van 't Hek dan weer niet - en die vind ik beiden weer leuker.
Er is een penis van een volwassen man volop in beeld(alleen maar de penis, closeup) voor ongeveer 15 seconden.

Daarna wijst de penis jou kant op en zegt hij: "Brüno" door het plasgat.

Er zijn (homo)seksuele scenes in de film maar absoluut geen enge of brute scenes.

Het gaat meer om het in de zeik nemen van de Amerikanen, alleen daarvoor zou het al een goede film zijn om te laten zien hoe dom sommige Amerikanen zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het eraan ligt waar het kind tegen kan of waar ze aan gewend is.
Je moet wel in je achterhoofd houden dat in de VS hij 17+ is, en in Verenigd Koninkrijk 18+ behalve de gescensueerde versie die is 15+.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De filmkeuring wordt of is al opgetrokken naar 16 jaar voor Brüno. Nederlanders zijn heel wat gewend, waardoor we ook onze kinderen naar bijna alles laten kijken. Buiten de penis-scene komt Bruno ook op een swingersbijeenkomst.
Ik weet nog niet of mijn dochters als ze 12 zijn de film zouden mogen zien. De humor is vaak op en soms een klein beetje over het randje. Ik denk zelfs dat de onderliggende humor, waarin hij eigenlijk de Amerikaanse samenleving zelf onder een vergrootglas legt, door 12-jarigen niet altijd gezien en begrepen wordt. Wat dan overblijft is een film met grofheid, geslachtsdelen (niet alleen penis, ook een dame in een soort van sm-outfit waar je een lap rosbief tussen haar benen ziet) en nichtenlol.