Wie kent deze sciene-fictionfilm?

Het is een zwart/wit film uit de jaren 50 (kan ook 60 zijn weet niet zeker) waarin een jongen 's avonds uit het raam kijkt en iets ziet gebeuren achter een berg. Volgens mij is er daar een ufo neergestort. Iedereen die achter die berg gaat kijken, komt even later weer terug met een vreemd, kwaadkijkend emotieloos gezicht.
Iemand enig idee?

Toegevoegd na 10 uur:
bedoel dus emotieloos gezicht:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"kwaadkijkend emotieloos gezicht".... wat klopt hier niet..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee, maar klinkt leuk. als het antwoord komt ga ik hem zeker kijken+ @cindy: het hart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken de film, maar de titel niet.. ik ga s even meezoeken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me voor Cindy...
Ik trok ook al (emotieloos) mijn wenkbrauwen toen ik "kwaadkijkend emotieloos gezicht" las... De scene komt me trouwens héél vaag bekend voor, maar het zit te diep om het op te graven ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt een beetje op een film die ik ooit eens gezien heb. Als hij uit het raam kijkt, ziet hij dan ook een bruggetje?
En is zijn eigen vader ineens ook ``iemand anders`` geworden? Alleen ik dacht dat de film wel in kleur was.
Of is dit een geheel andere film misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Annna heeft hem gevonden, tenminste de film die ik in gedachten had, na het lezen van je vraag.
Had die vraag zelf ook al eens willen stellen. Lijkt me een leuke film om nog eens terug te zien.
capthavoc
13 jaar geleden
hier is ie helemaal

Het beste antwoord

Invaders from Mars. . Uit 1953
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed!!! Dat is 'm. Zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=Ury5b-qtI1Y
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, goed werk! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die film heeft grote indruk gemaakt op mij, toen ik m als kind zag.. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaaa dank je het is de goeie want ik checkte hem zojuist op yt, daar was die in kleur, is weer zolang geleden dat ik die voor het laatst heb gezien, maar ik kan hem ook op een zwartwit tv hebben gezien hoor en ja heb me een beetje verkeerd uitgedrukt met dat kwaadkijkend emotieloos gezicht excuseer:)
capthavoc
13 jaar geleden
Volgens mij is hij helemaal gratis te zien hij valt nu onder public domain materiaal.
ik dacht op google video te vinden

Andere antwoorden (3)

13 jaar geleden
Het zou, als hij stiekem toch niet zwart-wit was, ook nog 'Close encounters of the third kind' kunnen zijn (met dank aan Stippel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Stippel kan her weten! Maar was die nog zwart/wit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee... Hij was gewoon in kleur! Maar het is natuurlijk wel een 'hele oude' film!
Misschien de Tommieknockers van Stephen King?