Hoe zou je kunnen bepalen welke Star wars film het best en welke het slechtst is, afgezien van de recensie scores?

Er is sinds de laatste film een soort 2 strijd tussen fans gaande, zou er een manier zijn om (semi) objectief te bepalen wat de beste en wat de slechtste films zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Best en slechts film is subjectief.
Ritsuka
6 jaar geleden
Een film recensie is altijd een mening
Erna55
6 jaar geleden
Het gaat hier over een persoonlijke mening.
Er is geen objectieve manier om de beste ( subjectieve) mening te bepalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zat te denken aan dingen als kwaliteit van de dialogen, muziek, opbouw van de verhaallijn, karakter ontwikkeling, dat soort dingen. Dat is nog steeds niet objectief, maar wel een soort kwaliteit richtlijn. Ik was benieuwd over er een soort gestructureerde methode bestaat
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je 6 subjectieve maatstaven bedenkt, dan blijft het subjectief.
Castle
6 jaar geleden
Je zou misschien de bioscoopopbrengst kunnen nagaan en kijken wie de hoogste heeft. Dan moet er wel rekening gehouden worden met het aantal zalen waar hij gedraaid heeft en eventueel de inflatiecorrectie. Je zou dan op een gemiddelde opbrengst per verkochte kaartje krijgen. Dit lijkt me wel moeilijk maar box office mojo kan hierbij wel helpen behalve de inflatiecorrectie). Daarnaast is smaak nog steeds niet te meten. Er is een formule die gebruikt is enkele malen om films te maken en die is succesvol gebleken (echter niet 100% van de tijd). Denk hierbij aan pointbreak (Met Keannu Reeves en Patrick Swayze) en The fast and the Furious waarbij deze laatste exact dezelfde formule kreeg. Dit gezegd hebben de kan smaak niet in cijfers omgezet worden. Je zal dus een andere manier moeten zoeken zoals hierboven een idee is.
LeonardN
6 jaar geleden
https://www.rottentomatoes.com/m/star_wars_episode_vii_the_force_awakens
https://www.rottentomatoes.com/m/star_wars_the_last_jedi Zegt nog niet veel in objectieve zin, maar een 50% publieksscore is bijzonder laag. Lager dan de prequel-serie.
https://www.rottentomatoes.com/m/star_wars_the_last_jedi/reviews/?type=user

Antwoorden (1)

Als je wilt weten wat het beste en wat het slechtste is moet je richtlijnen hebben waaraan iets moet voldoen. Dan tel je aan hoeveel punten de onderzochte artikelen voldoen en dan kun je zeggen wat de beste of de slechtste is. Die regels zijn vrij makkelijk op te stellen voor producten, en auto moet minimaal zo snel kunnen rijden, minimaal zoveel kilometer rijden op 1 liter benzine, de motor moet minstens zoveel kilometer meegaan voor er stukken aan komen en nog wat van die dingen,
Met een film is dat een stuk moeilijker, een film hoeft niet beter te zijn als hij langer duurt, als er meer moorden gepleegd, of seks in te zien is. Zelfs een beroemde of knappe acteur maakt een film niet beter (misschien wel aangenamer om naar te kijken) Dus bij een film blijft het voornamelijk eigen gevoel, de dingen die jij mooi vindt (de moorden en de seks) kan ik verafschuwen, en de film daardoor lager waarderen. Wie heeft er dan gelijk?