als je later als beroep in films wilt spelen,hoe kan je daar nu dan al aan werken en hoe vind je werk?

Ik zou later graag in een film willen spelen maar hoe vind je werk? Kan je op je 13 al beginnen en zijn er speciale scholen voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom naar t ivko!
Ik zit er ook op omdat ik in films wil spelen,
Je leert er filmen acteren, en je kan film of drama als examen vak kiezen!

Antwoorden (8)

schrijf je in bij een castingbureau. Je zal eerst de middelbare school af moeten maken om naar een gespecialiseerde school te kunnen.

Wat je nu al kan doen is je dus inschrijven bij een castingbureau en op theater gaan, lessen volgen, stukken opvoeren etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een goed castingbureau en maak een portfolio. Vervolgens heel goed zijn op school en dan naar de Filmacademie of de Toneelacademie. Ondertussen lid worden van een amateurclub,
Doe je best/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn toneelscholen, er is de kunstacademie en nog veel meer. Kortom, er zijn genoeg mogelijkheden om nog jaren lang te studeren in die richting.

Op je 13e is dat qua formele scholing nog wat moeilijk, maar je zou eens aan kunnen kloppen bij het jeugdtheater of bij theater gezelschappen in je omgeving om alvast wat praktijk ervaring op te doen.

Het belangrijkste is, dat als dit je droom is, je niet uit je hoofd laat praten om het niet te doen. 'Daar valt geen geld mee te verdienen' is geen argument; dat zeggen alleen mensen die er geen geld mee verdienen. Follow your dreams!

Veel succes en vooral: plezier! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn speciale opleidingen voor acteurs, maar dat is pas na je middelbare school. Dus eerst nog een paar jaartjes goed je best doen en dan verder studeren.
Waarschijnlijk heb je dan weer andere ideeën.
13 jaar geleden
Je kunt toneellessen of acteerlessen nemen, zanglessen nemen of bij een musicalgroepje gaan. Alles wat jou er op voor kan bereiden om rollen te spelen is goed. De meeste muziekscholen of toneelgroepen hebben cursussen voor jongeren die dit graag willen.

Er zijn middelbare scholen die acteerlessen aanbieden en er zijn oko veel middelbare scholen die een eigen toneelclubje hebben. Informeer er eens naar op jouw school. Als je het dan na de middelbare school nog steeds hartstikke leuk vindt, kun je naar de toneelschool.

Maar voor die tijd kun je je al inschrijven bij een castingbureau en kijken of je rolletjes kunt krijgen.
Stel je verwachtingen niet meteen te hoog, want er zijn heel veel kinderen die dit graag willen en hopen op die fantastische rol!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is deze site iets voor jou ?
Dit is een vacature site voor als je wilt werken in de film en tv wereld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het servicepunt theaterscholen
beheerd door Theaterwerk NL

Hier vind je alle informatie over de 7 HBO theaterscholen in Nederland, te weten: Amsterdam, Maastricht, Utrecht, Zwolle, Arnhem, Tilburg en Leeuwarden. En de 2 opleidingen coor Circus Art in Rotterdam en Tilburg. Je vindt hier informatie over de opleidingen die zij bieden, selecties en open dagen.
Ook vind je informatie over de Landelijke Oriëntatie cursus Theaterscholen (De LOT-cursus), vooropleidingen, MBO theaterscholen en kaderopleidingen.

Klik Bron Aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nu al wilt beginnen kun je nog niet geheel studeren op dat gebiedt vanwege je leeftijd. Je kan je al wel aansluiten bij een acteerclubje. Pak een camera, koop boeken over het onderwerp en doe je ding!
Dingen op youtube zetten is ook leerzaam...als je tegen flinke kritiek kan.

Het zal heel moeilijk zijn je brood te verdienen met acteren. Ik zou eerst een fundamentele studie doen. Iets waar je gewoon geld mee kan verdienen. Als je eenmaal dat fundament heb gelegd kun je in je vrije tijd je ware roeping oefennen en meesteren. Er zijn genoeg mensen die op jou niveau weer een andere roeping hebben. Bijvoorbeeld film-maken. Zo heb je ook meteen wat leuks voor op je acteer-CV. Terwijl je netwerk op deze manier uitgroeid krijg je steeds meer kennis en hoor je van die en die over castings die worden gedaan, en is er een kans dat je daardwerkelijk in budget films kan spelen.
Zo niet? Dan kun je met je film-maker maatjes toch gewoon blijven acteren?

Zo doe ik het nu ook een beetje met mijn roeping als muziek producent.