Waarom gillen/schreeuwen vrouwen/meisjes in tekenfilms altijd zo overdreven?

Toegevoegd na 12 minuten:
Bijvoorbed bij:
Pokemon
Totally spies
Winx club

Zoek 1 van deze op youtube in het nederlands en je hoort het al snel

Toegevoegd na 1 uur:
geef niet het antwoord "om het spannender te maken' want dat is het niet, dat kan ik je vertellen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je niet naast me staan/zitten en zelfs niet kennen xDD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha

Antwoorden (11)

Om de scene extra dramatisch te maken. Dit geeft extra spanning voor de kijker, die aan de buis gekluisterd komt te zitten.

In werkelijkheid kunnen sommige dames er trouwens ook wel wat van hoor.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dramatisch? Ik krijg er hoofdpijn van.
Mijn zusje keek naar een serie , totally spies en ik werd er helemaal gek van, whoho whaa...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die is ERG!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt vreselijk!
zo word het extra dramatisch. Lekker overdreven. Dan word het ook wat enger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen zijn stoer,vrouwen zijn schrikachtige bange wezens.
Dat zijn stereotypen,die men blijkbaar graag in stand houdt!
Er klopt alleen geen ene ruk van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is meestal alleen zo bij nagesynchroniseerde tekenfilms. In de originele versies wordt er lang niet zo overdreven gedaan. Het lijkt wel of we in Nederland maar één nasynchroniseer-bureautje hebben, waar ze alleen hysterisch grietenspul hebben zitten. Bah!

Dit zijn trouwens dezelfde hysterische grieten die de stemmetjes van de niet-tekenfilm-jeugdseries op Nickelodeon inspreken. Tot voor kort vond ik iCarly erg leuk (in het oorspronkelijke Amerikaans-Engels), nu is het nagesynchroniseerd door zo'n stel krijswijffies en is het niet meer om aan te zien.

Er zijn trouwens ook nagesynchroniseerde tekenfilms waar het niet bij is, (b.v Avatar) maar ze zijn veruit in de minderheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ff uitleg doen minkukel, hoe komt het dan? Ik wil het heel graag weten want als moeder van 2 stoere dochters krijg ik er ernstige barfneigingen van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Damn right! Ik krijg er ook wurgneigingen van en het erge is: in het echte leven doen ze dat ook (kom maar 'ns op m'n balkon..gék wordt je er af en toe van).
Amerikaanse-engelse tekenfilms hoor je dat idd. bijna niet, hysterisch grietenspul ja..haha..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze doen het gewoon na van die tekenfilms.
1: vrouwen hebben geen "baard in de keel", dus zillen vergeleken mannen makkelijker gillen.
2: mannen kunnen hun spanning goed in hun spieren verwerken.. spieren spannen samen waardoor er soms minder luidtruchtige kreten uit komen..
3: daarnaast zijn er wel degelijke gillende mannen, maar dat zijn meestal niet heterosexuelen
4: vrouwen willen aandacht
5: mannen willen stoer blijven

Toegevoegd na 2 minuten:
zillen=gillen

Toegevoegd na 3 minuten:
"zillen = gillen" = "zillen = zullen" :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zillen=gillen=zillen=zullen?
Als mijn kind zo loopt te gillen om iets te zullen, kan ze een draai om haar oren en héél rap in de hoek staan.
In dit huis is er maar 1 de baas en dat ben ik.
om indruk te maken schreeuwen meisjes, maar niet alleen in tekenfilms ook in soap series en in het dagelijkse leven ook..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om het veel spannender te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tekenfilms zijn een afspiegeling van de realiteit, echter een klein beetje overdreven.
Kleur de plaatjes en maak het verhaaltje zelf verder af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat meisjes dat in het echt ook doen. Ga in de Efteling maar eens bij de "enge" attracties staan en je weet wat ik bedoel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hou je je aandacht erbij, ook maakt dat het spannender/enger enz...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dat een tekenfilm vaak niet strookt met de werkelijke wereld, maar ze wel de karakters snel herkenbaar willen houden voor de kijkers. Dus geven ze de meisjes een hoge stem. Dit resulteert vaak in het hoge gegil en geschreeuw. Je ziet ook dat de mannen vaak een zwaardere stem hebben in een tekenfilm. Eigenlijk zijn al onze aannames, vooroordelen, en typeringen samengevat in de tekenfilms. Wat dan weer resulteert in snelle herkenbaarheid.